Dag 52/ 6 mei van Nevers naar Saint Parize le Chatel 22km

6 mei 2015 - Saint-Parize-le-Châtel, Frankrijk

Om 8uur wakker en alvast wat spullen inpakken, dan ontbijten en fourage voor onderweg klaarmaken! Betaald is er al en tampon hebben we ook dus kunnen we daarna snel en route! Om half 10 staan we buiten! We hebben weer besloten om niet de Chemin te volgen maar de D wegen! Na ruim een uur komen we een Boulanger met koffie tegen! Ja dan moet je wel en als ze dan ook lekker bladerdeeg met appel hebben dan zit je gebeiteld! Als we weer opstappen komt de baas ook even kijken en stopt hij mij een zakje met iets lekkers in de hand! "Van St Jacques" zegt hij "et bon courage"!  Leuk leuk! Tegen 14.00u zien we in Cevenon een Tabac/Bar en hoera open ook nog! Koffie! En de rest van het appelgebak en stukje stokbrood! Ook ritsen we de pijpen van de broek, het is lekker zonnig, soms bewolking maar in elk geval heerlijk loopweer! Het gaat ook lekker, ik voel me blij en vrij! Nee geen diepe gedachten of overwegingen, gewoon lopen en genieten! Als we om half 5 Parize binnen komen begint het te waaien en te druppen, toch maar even de poncho aan! In het dorp zelf is niets te beleven, het restaurant is gesloten! Dan maar wachten in de kerk, mooi en oud en tegen half zes komt mevrouw de Riberolles van Château de Taches ons halen! Ohhh dat is wel heel mooi hoor, ik denk dat ik maar blijf!!! Het is een ontzettend aardig en gastvrij echtpaar, het huis is een familiehuis van meneer, 200jaar oud!  We drinken eerst thee en mevrouw belt enkele adressen af voor een slaapplek morgen! Maar dat lukt niet, adres opgeheven of al complet!! Vanavond maar even nadenken op onze kamer! En die kamer is prachtig ,die bereiken we via een evenzo prachtige trap en lange gang! Na het douchen kunnen we de was mee naar beneden nemen en gaat de machine in! We eten met hen in de prachtige keuken, rondom hangen koperen pannen in alle maten en vormen! We eten (van borden met een hoofdletter R erin) aardappel gratin, sla, ham een speciale Bourgondische ham, wijn, kaas en heerlijke flan! Thee toe en de schone was mee naar boven! We hebben overigens onze plannen omgegooid, we hadden nog eens 2 dagen van 20km willen lopen maar dat lukt dus niet omdat er geen slaapplek is! Dus nu brengt mevrouw ons morgen 10km verder en lopen we 20 km naar Lurzy-Levis en hebben dan op een NL camping een gite! We vertrekken wel al om 8.15 dus het is wel bedtijd voor vandaag!

Liefs Liesbeth

1. Tini van maasbommel:
    7 mei 2015
    wat mooi, zo'n oud huis; goeie reis verder, grtjs, Tini v.M.
  2. Annegien:
    Prachtig! Ik had die keuken ook wel willen zien. Goede reis en dikke knuf!! Xx
  3. Piet Rosenhart:
    Dag Liesbeth,
    Alweer een plek waar ik in 2007 en 2013 heb geslapen. Heel bijzonder om Bernadette daar in haar glazen kist te zien.
    Buen Camino!
  4. Jeanne d'arc:
    7 mei 2015
    De camping waar jullie gaan slapen is enorm mooi!! Geniet ervan en groetjes van ons
  5. Jeanne d'arc:
  6. Elisabeth:
    Hi Geanne en Peter wij genieten nu idd in de gite! Waar zitten jullie nu?grtjs
  7. Jeanne d'arc:
    7 mei 2015
    Hoi! Wij zijn in le chatelet, ietsje verder maar jullie halen ons bijna in zo te lezen!;) Groetjes van ons!
  8. Joke:
    7 mei 2015
    Wat een aardige mensen ontmoeten jullie onderweg. Geniet van jullie verhalen.