Dag 51/ 5 mei Nevers rustdag!

5 mei 2015 - Nevers, Frankrijk

Ja al is het een rustdag er moet wel op  tijd opgestaan worden als je wilt ontbijten!  En dat ontbijt ziet er goed uit, kaas, yoghurt en fruit als extra! Daarna is het tijd voor een wasje, de lakenzak is deze keer aan  de beurt, ja en dan moet er dringend gelezen worden maar schrijf ik toch ook het blog van gisteren! Dan zou ik eigenlijk de pedicure moeten proberen maar ik zie er vanaf en knip zelf maar een beetje, hopelijk kan ik het zo een tijdje vol houden en anders toch elders nog eens verder zoeken!   En verder lezen en lezen tot het toch tijd is om maar eens de benen te strekken! Voor we de stad in gaan bezoeken we eerst St.Bernadette, zij was aanvankelijk in de tuin begraven en bleek later nog helemaal gaaf te zijn, zij ligt nu in de kerk in een glazen kist, nee geen Doornroosje, ze ligt er heel sereen bij , volgens het opschrift heeft zij alleen een dunne laag was over haar gezicht en handen. Wie meer wil weten.. Google maar!! Bijzonder is het wel! Daarna gaan we de stad in, het is lekker zonnig! Dus eten we op een bankje  aan een plein een half stokbrood met kaas en ham, heerlijk, vinden de musjes ook trouwens!  We kijken verder wat rond en doen dan boodschapjes in een kleine supermarkt voor ons avondeten! Bij terugkomst ( tjonge  wat word je moe van in de stad slenteren! ) eerst nog even lezen en alvast een glaasje wijn, tegen 20.00uur gaan we aan de slag! Koken alvast eieren voor onderweg, verder  is er sla met kaas en tomaaat, een  prutje met kalkoenfilet, ui, witte wijn en roquefort en dat met tagliatelle!  Met weinig middelen toch heerlijk gegeten vonden wij!! Daarbij nog een heel gesprek over geloven. Na de afwas probeer ik mijn  blog te maken maar krijg geen verbinding! Dat werd dus weer lezen en morgen(dus nu!) weer dubbel! Om 23.00 uur dooft het licht!

Liefs Liesbeth.. @Cor die 101 euro moet je delen! Zie blog van gisteren! Xx