Dag 45/29 april van Vezelay naar Bazoches 16km

29 april 2015 - Bazoches, Frankrijk

Na een koude nacht en een lekker ontbijtje en koffie brengt Rient ons naar het startpunt van vandaag! Om 10.45 zijn we aan de wandel! Het eerste gedeelte lopen we op de tekens,schelpen dus de officiële route! Dat is dus door weide en bospaden en ja die zijn vol hobbels,stenen en plassen! Maar dat is kinderspel in vergelijk met wat we al achter de rug hebben! in St.Pere bekijken we  de mooie kerk en tegen 12.00 eten we een broodje en kunnen de plas kwijt op de camping municipal van St.Pere! In Pierre Perthuis vinden we het restaurant gesloten Maar we kunnen op het terras in de zon nog eens een broodje eten! En daarna valt het besluit om verder over de weg te lopen! Er is wel wat verkeer maar is goed te doen zo! Het is fijn om weer te lopen vind ik en het gaat, ondanks de bekende pijntjes, goed!  Tegen 4uur zijn we in Bazoches en bewonderen de kleine kerk uit de 12e eeuw en als we bij het restaurant aankomen... ja open... komt ook Rient al aanrijden! Luxe hoor zo'n taxi!  Eerst wat drinken  en een tampon gekregen ook! En weer terug naar de camping! Rient heeft gezien dat er om18.00uur een mis in de basiliek is dus daar gaan we heen! Dat was fijn om met elkaar te kunnen meemaken! Ook de Vredeswens en de Eucharistie! Ben zo blij dat dit alsnog gelukt is dat verzoet voor mij wel de aankomst van zondag! Op de camping smikkelen we van de spaghetti en genieten van de wijn! Het wordt weer frisser na de koffie dus gelezen wordt er in de caravan! Morgen gaan we weer echt met een normale rugzak op weg! De dozen gaan weer mee terug met Rient, veel is er niet uitgehaald! Maar ook niet veel mee terug, ik had het meeste al aan Gerrit meegegeven! Er is nog een  lange weg te gaan! Voetje voor voetje maar weer, dat blijft toch mijn motto! En elke dag heeft genoeg aan zichzelf! Om 23.30 dooft het licht!

Liefs Liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Truus van Harlingen:
    30 april 2015
    Goed zo je hebt al bijna 600 km achter de rug, de nieuwe heup moet nu wel ingelopen zijn!!!
    Kus
  2. Tini van maasbommel:
    30 april 2015
    ik lees net de reactie boven de mijne: 600 km. al achter de rug, dan is het nog een aardig eindje te gaan! Houdt er de moed maar in, dagdag, Tini v.M.
  3. Antoinette:
    30 april 2015
    Na al het lopen waren deze bezoek-onderbrekingen denk ik heerlijk.
    Maar gelukkig voelt het nu weer goed jullie pad op te pakken
    Zo zullen jullie vast weer snel in het ritme zitten en genieten van en dealen met de verrassingen op jullie pad. Al 600 km ? Ik vind het een prestatie!!!! Ga zo voort en... bedankt dat we een beetje mee mogen lopen, Heel veel groetjes
  4. Liedje:
    30 april 2015
    lieve liesbeer, jeeeeeeeee wat ben jij een kanjer, al op 1/4!!!! Edith heeft me zojuist helemaal bijgepraat en ik heb ook de laatste 4 blogjes gelezen. Wat een verhalen!! Bon voyage!! un bisous petit Lideke xx
  5. Giesbeer:
    koekoek!
    Nog lekkere pelgrims gezien onderweg?
    Lekker lopen morgen! x
  6. John:
    1 mei 2015
    Op die vredeswens teer ik nog elke dag op mijn Camino, draag het in je hart mee. Buen Camino (op zijn Spaans :-) )