Dag 41/ 25 april van Cravant naar Saint Moiré 19km

25 april 2015 - Arcy-sur-Cure, Frankrijk

Ik ben weer om 7uur wakker en om 9.15  aan het ontbijt een petit pain en een chocolade croissant. We kopen nog eens 4broodjes voor onderweg en nemen de boter mee! Bij vertrek om 10.45 is het miezerig weer en gaat de poncho meteen aan en is de keuze om de weg te nemen snel gemaakt! Het miezeren is al snel forse regen en daar blijkt de poncho toch ook moeite mee te hebben, althans de broeken worden flink nat,  Gamaschen ook aan Gerrit meegegeven, zelfs het papier voor noodgevallen onderweg is nat! In Vermenton is de Auberge de l'Lesperance open en kunnen we ons opwarmen en koffie drinken! We krijgen 6 koekjes mee, door de baas zelf gebakken! In Lucy sur Dure vinden we onder de boom bij de Mairie een enigszins droog plekje om de broodjes te eten, ik zie iemand door het raam gluren maar we worden deze keer niet genodigd!  Later klop ik aan  bij een restaurant die open zou zijn maar dicht blijkt! De deur gaat toch open en als we beloven niet te  lang te blijven mogen we wel koffie drinken en plassen en kunnen we de waterflesjes vullen.Toch weer aardig!  En inmiddels is het ook droog, we houden de poncho toch nog maar aan! En tegen half 4horen we getoeter!! Gaat de wishfull thinking van Aafke in vervulling!! Rient! En dat is dan wel niet zo ver meer van de camping maar toch! We stappen graag in en dan blijkt er in Saint Moiré geen camping te zijn!  Dan terug naar Arcy sur Cure daar is er wel een! Ik besluit voor deze  nacht mijn heil elders te zoeken en de campingbaas zoekt zich rot voor mij!  Dat lukt uiteindelijk in het dorp zelf, alleen het dure hotel laat ons voor eten niet binnen, we hadden moeten reserveren!  Dan naar het restaurant van de koffie, nee nu echt dicht dan terug naar Vermenton! Jemig hebben wij heel dat eind gelopen!! Ben ik wel snik?!  Madame van de Auberge is ook verrast om ons terug te zien! We nemen een lekker menuutje, alle drie iets anders, pichet witte wijn, koffie toe! Helemaal lekker en ik trakteer! Ik ga nog even mee terug naar de camping voor een slaapmutsje, Rient is zo slim om de auto buiten te laten staan! Bij vertrek slagboom dicht! Maar nu kon hij me brengen! Fijn! Ik heb een sleutel en kan dus zo naar binnen ! Niemand meer op! Ik ga heerlijk onder de grote douche en dan het grote bed in! Er is wel wifi maar ik heb geen code! Dat is jammer want ik lig nog 2uur wakker!!

Liefs Liesbeth

1. An:
    Dag Liesbeth.
    Wat ben ik blij met jou verhalen zo kan ik Aafke volgen. Jullie maken heel wat mee. Leuke en minder leuke zaken maar ja dat hoort bij een pelgrimstocht. Ik begrijp dat Rient al bij jullie aangekomen is. Wil je Aafke en Rient een dikke knuffel geven ?
    Nog een hele goede reis. lieve groet,
    An
  2. Sien en Jeroen:
    27 april 2015
    Hoi Liesbeth..ik zou willen dat ik met jullie mee was gegaan
    Wat had ik dan een lol gehad..en gezellige verjaardagsparty's gevierd ...en op tijd een rustdag gepland.
    Ik volg jullie al even en blijf glimlachen als ik jullie log lees
    Ga zo door, jullie komen vroeg of laat op de plek van bestemming

Groetjes Sien ( moeder van Jeroen die andere pelgrim :-) )
  3. Marianne:
    27 april 2015
    En zo opeens na drie van je dagen te hebben gelezen ben je al weer ruim 50 kilometer verder. Je begint diep in Frankrijk door te dringen. En wat die beterweter betreft met zijn kilometers, jij bent nu zelf pelgrim, dus deskundige van wat je aankunt om je pelgrimage te voltooien. xx Marianne
  4. Nanda:
    27 april 2015
    Fijn te horen dat Aaf en Rient weer even bij elkaar zijn. En jullie verhalen zijn mooi te lezen. Liesbeth en Aaf jullie zijn kanjers! Veel liefs Nanda
  5. Gea van de Wiel:
    27 april 2015
    Had m'n broer Rient net vandaag een mailtje gestuurd om te vragen wanneer hij naar jullie toe ging. Gelijk antwoord dus. Dikke kus van zus van Rient
  6. Janke Mourik:
    27 april 2015
    Gezellig zo met z'n drieën. Doe Rient en Aaf de hartelijke groeten. Misschien wil Rient jullie wel een stukje brengen met de caravan.
  7. Joke:
    28 april 2015
    Rient is er al!!. Fijn dat jullie weer samen zijn. Hij was al helemaal happy om naar Frankrijk af te reizen. Gezellige tijd samen. Rient je zal Nepal nu ook wel volgen. Wat een ramp. Groet Joke