Dag 40/ 24 april van Chablis naar Cravant 24 km

24 april 2015 - Cravant, Frankrijk

Om 7uur wakker, de heren willen bijtijds vertrekken maar winkels gaan pas om 8uur open ! Ik zing lang zal hij leven voor Diederik, hij is vandaag jarig. Als zij weg zijn staan ook wij op! Na ontbijt en lunch voor onderweg stappen we om  9uur de deur uit maar eerst nog richting café voor de koffie! Ik loop te niezen en te snuiven! Mijn linker oog traant en doet pijn ,ik voel in mijn linkerneusgat het slijmvlies gezwollen en prikkelen! Dit blijft tot de avond! Allergische reactie op de stoffige viezigheid! Sober en eenvoud prima maar voor mij niet zoveel viezigheid als ik het kan vermijden!  Genoeg hierover. Na 10.00u gaan we dan toch maar op pad want we  moeten wel een stukje! Lopen we eerst nog verkeerd!  Om een uur of 12 vinden we een bankje  in Courgis, geen café! Dan gaat het het door de wijngaarden,  hier en daar zie je de stokken  voorzichtig een beetje uitkomen! Uiteindelijk komen we bij een wijndomein en willen de weg vragen want de beschrijving van de route is zeer onduidelijk evenals de tekens! Maar er is niemand maar wel een wc!! Dan de weg ernaast weer is het besluit! Om 14.00 u zijn we in Cyr les Colons en eten we weer wat de chemin is ook weer teruggevonden en we duiken de bossen in! Hoera geen modder Wel stijgen en dalen!  Een uur voor aankomst gaan we nog even zitten, op de grond dan maar en tegen half 6 bereiken we Cravant ik moet daarna nog en stuk teruglopen want bij het nemen van de foto van het plastsbord ben ik mijn hoed verloren!  Bij het hotel eerst maar een pilsje en daarna nevenaan  naar de kamer! We slapen aan de voorkant aan de drukke weg maar dat valt uiteindelijk toch wel mee!  Het avondeten is bij de prijs inbegrepen maar behelst niet het hele menu, geen voorgerecht en niet én kaas én toetje maar of/of! Ook goed! Daarna loop ik nog 6x van slaapadres naar restaurant voor de wifi maar dat lukt dus niet! Geen blog! Alles doet wel een beetje pijn hoor dus maar snel slapen!

Liefs Liesbeth

1. Jolanda:
    27 april 2015
    En maar stug door blijven gaan. Goed hoor. Her is niet (alleen) het doel maar zeer zeker de weg erheen.
  2. Albert:
    27 april 2015
    Lieve liesbeth, ook al zijn we zwijgzaam, we volgen jullie stilletjes met veel plezier, onder de indruk. Geweldig, he, iedere dag weer opnieuw geschiedenis maken/beleven en schrijven.....len de pijn, ja die hoort erbij....... liefs en sterkte, marij en albert