Dag 39/23april van Vezanne naar Chablis 12 km

23 april 2015 - Chablis, Frankrijk

Om 8.15 zitten we aan het Franse ontbijt en daarna klaar maken voor vertrek, Gerrit neemt voor mij 2 plastic tasjes mee, waaronder ook de slaapzak, hopelijk krijg ik daar geen spijt van?!  Ik denk dat het wel een kleine 2kg kg gaat schelen? Aafke geeft een zakje mee. Gerrit brengt ons een eind op weg want we willen graag zondag in Vezelay zijn en anders redden we dat niet! Ik heb het wel even moeilijk bij het afscheid, ik wil mee, kinderen en kleintjes zien en knuffen! Maar dat kan nou eenmaal niet dus...flink zijn ! We zien weer eens geen tekens en besluiten dus maar over de weg te gaan. Om 11.45 bankje in zicht en tijd voor energiereep, een appel en water. Om 12.45 Chablis/Fije e om 13.15 echt in Chablis! Eerst een sandwich met koffie en daarna Office de Toerisme om de weg te vragen ! We slapen in het parochiale familie huis? Nou dat was slikken! Echte gribus met 2 bedden, een matras op de grond en in de grote keuken nog een bed, douche te goor voor worden! Voor mij hoeft dit niet en als het niet nodig is dan wil  ik dit ook niet meer! Nu maar weer even flink zijn! Eerst maar bed in orde maken met lakenzak en een deken..brrr dan proberen bij Tabac/hele grote Bar of ze wifi hebben, nee dus alleen thee drinken. Dan boodschapjes voor ontbijt en avondeten! We besluiten maar weer een salade te maken! Als we terug zijn blijken inmiddels ook de Belgische pelgrims, Diederik en Frankie er te zijn. Zij gaan in de stad eten. Eerst even op een stoel in de tuin in de zon lezen! Ik mocht de reader van Gerrit lenen, fijn!!! Dan moeten we toch aan de slag met onze salade en die smaakt goed en lekker met een glaasje Sauvignon de Loire! Dronken we die gister voor 20e per fles nu voor 4,95 en smaakte beslist niet minder! Tja restaurant moet er immers aan verdienen. Kaasje en yoghurt toe en buikje is weer vol!  Na de afwas gaat Aafke op bed lezen en ik in de keuken! Nog even een heel gesprek met Diederik en Frankie, zij waren eerder een pelgrim tegengekomen die vond dat je geen echte pelgrim was als je niet minstens 40km per dag liep! Net zo'n grote onzin, vind ik, dat je er geen zou zijn als je niet steeds in(smerige) pelgrims onderkomens zou slapen! Niks tegen op pelgrimonderkomens als ze maar enigszins schoon zijn! Maar goed dat is dan ook ieder voor zich. Daarna zoekt ieder zijn plekkie en tegen half 11 dooft het licht!

Liefs Liesbeth

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. De PieterPatser:
    27 april 2015
    Wat een onzin dat je minimaal 40 KM per dag MOET lopen.... Ik ben benieuwd of de persoon die deze (niet bijster intelligente) uitspraken deed, zelf wel dagelijks deze afstand aflegt. En wie gaat er nu doelbewust naar smerige onderkomens op zoek om maar een "echte pelgrim" te zijn? Lekker lopen zoals jij het zelf wilt, Liesbeth. Enne... BLIJF LACHEN!!
  2. Rob:
    27 april 2015
    De één loopt voor de sport, en de ander voor de pelgrimage. Wie 40 kilometer (of meer) per dag loopt, komt niet aan denken toe en moet volgend jaar weer.
    En die vieze refuge... Je moet maar zo denken: morgen ben je er weg, maar het verhaal blijft, en da's ook wat waard.
    Wel een beetje raar om je slaapzak in te ruilen voor een e-reader, maar ieder op z'n eigen manier, zal ik maar zeggen. :-)
  3. Tineke:
    27 april 2015
    Zelfs met 10 km per dag kun je pelgrim zijn. Waar het om gaat is hoe je op weg bent. Niet hoe snel of hoe comfortabel of oncomfortabel of schamel of duur.
    Overigens ken ik die keuken en dat bed. Dat was het ERGSTE bed waar ik ooit in heb geprobeerd te slapen!!! Uiteindelijk toch maar in die andere onverwarmde heel erg koude ruimte... Ach alles hoirt erbij en hierna genieten jullie weer vsn verrassend mooie plekjes en verrassend vriendelijke mensen. xx
  4. Cor Bout:
    27 april 2015
    Wat een flauwekul die 40 km. Hoe velen zijn in staat 30 of 40 4-daagse-evenementen achter elkaar te lopen. En dan is hier de 7-heuvelenweg daarin berucht. Loop maar lekker tot je moe wordt en stop dan. Neem je rust op tijd en jullie zullen er best wel komen. Er staat toch geen prijs op een bepaalde datum?
  5. Janke Mourik:
    27 april 2015
    40 km per dag? Dat is toch geen pelgrimage meer, maar bijna een hele marathon. Jullie doen het goed hoor. Knap dat jullie al zover zijn gekomen.
  6. Andries Tromp:
    28 april 2015
    Hoi Elisabeth, ik sliep daar ook, maar was blij een bedje gevonden te hebben, ik vond die oude mevrouw en haar dochter heel behulpzaam en aardig. En het is inderdaad niet altijd overal even netjes en mooi, maar wat wil je voor die paar euro's? En ik kan er wel van genieten om in zo'n oude zooi terecht te komen...(terug in de tijd of zo...?)
    Ik heb er mijn potje gekookt en er heerlijk geslapen én ik vond Chablis een erg leuk plaatsje!

groetjes,
    Andrys (vanuit Helden, maar hopelijk niet lang meer, 11 mei gaat het gips eraf en dan.....)