Dag 37/ 21 april van Bouilly naar Foret Chenu. 12km

21 april 2015 - Saint-Phal, Frankrijk

Nou dat was een mooie lange nacht...we moeten alleen niet 2 uur gaan liggen slapen op een, weliswaar zeer ruim en proper, toilet want dan krijg je de politie op je nek.. en zou je 100euro boete hebben en moet je dus de benen nemen en zijn ze voor de deur ook nog eens bezig met de weg en stap ik natuurlijk weer diep in de vette modderklei! En dan heb ik ook nog mijn tas met kostbaarheden laten liggen!

Ohhh, wat is het dan fijn als de wekker gaat!!

Om  9u zitten we aan een heerlijk ontbijt met verse jus, stokbrood, croissant, bruin brood en 8 soorten, zelfgemaakte confituren, appels en een kuipje appelmoes! We kunnen wat brood meenemen ook!  Na de tampon en het betalen van 32,50pp nemen we afscheid van onze geweldig aardige gastheer!

Het lijkt vandaag een dag van "Himmelhochjauchzend" , hi hi we gaan klimmen ook nog! De bomen staan er weer fris groen en soms bloeiend  bij en er zijn mooie doorkijkjes. Alles mag er weer zijn, ook de pijntjes, gewoon lopen en genieten! Het  is goed . Geen vragen, geen antwoorden, het is zoals het is en dat is meer dan genoeg! Vandaag voel ik me echt pelgrim!  Om 13.00u vinden we een bankje voor het Gemeentehuis van Sommevalle en eten we ons bammetje en appeltje in de zon. En later op een smal, stijgend bospad, geen modder, komt opeens heel helder het besef dat ik niet alleen op de chemin loop maar ook nog steeds op mijn eigen levenspad! Na Gerards dood ging ik wel door maar het voelde altijd als een doodlopende weg, en nu voelt het opeens als mijn weg die ik nog te gaan heb, die ik nog mag gaan en open ligt!  En dan is er naast verdriet en gemis toch ook het gevoel opeens dat het goed is zo. Wat een bekentenissen hier, dat mag toch wel?  Het is zo in elk geval een goed einde van mijn oude jaar!

Om half 3 vinden we nog even een bankje en eten de laatste amandelen en pinda's. Dan blijkt dat we ook al Foret Chenu zijn! Even na drieën bellen we bij ons slaapadres aan en worden we daar ook door 2 honden verwelkomt.  De aardige mevrouw klept er lustig op los, de helft gaat door haar snelheid verloren! We slapen in de poppen- en hertengeweien/koppenkamer!!! Het tuinhuis is door 2 mannen bezet! Eerst lekker douchen, mevrouw doet de was voor ons, dat dan weer wel! Maar de drank moeten we extra betalen! We krijgen ook meteen onze tampon en betalen 35e pp. We mogen ook haar zelfgemaakte poppenhuizen, ingericht en wel, bewonderen! Ook gaan we naar het tuinhuis en maken kennis met de 2 Belgische heren. Zij zijn in de buurt van Brussel gestart op 4april. Om een uur of 7 gaan we met vieren aan tafel! Gezellige kout, het blog van hen ziet er zeer professioneel uit! Nou ja verschil moet/ mag er zijn! Ik doe toch ook mijn best! We krijgen lekkere sla, aardappelblokjes met omelet! en plakjes ham, 2 pp! Dan stukje kaas en chocolade toetje! We drinken er gezamenlijk een fles Petit Chablis bij à 10euro. Lekker allemaal. Aan het ontbijt zien we elkaar  weer! Morgen treffen we mijn dierbare ex Gerrit, hij trakteert mij (en ook Aafke) op een hotel en diner in Eaux -Puisseaux! Verjaardags cadeautje! Te gek, verheug me erop, zo is jarig zijn wel extra leuk toch! O ja ik trakteer op een borrel dus weest welkom!!

Voor nu truste en liefs Liesbeth

1. Rob:
    Hoi Elisabeth,

Alsof je nog niet genoeg meemaakt, droom je er gewoon nog wat avonturen bij... :-)
    Ik denk ook in je berichten te lezen dat 'lopen' langzaamaan 'pelgrimeren' wordt. Mooi!
    En ik begrijp dat je morgen jarig bent. Je bent nog net even te ver weg voor de verjaardagsborrel, dus geniet daar zonder mij van! Hele fijne verjaardag!

Groeten uit de Dordogne,
    Rob
  2. Arla Megens:
    21 april 2015
    Hoi Liesbeth, was je nou al jarig geweest of niet.
  3. Paul en Margreth:
    Lieve Liesbeth en Aafke
    Liesbeth, bij dag 36 hadden we onze felicitaties voor je verjaardag gestuurd en onze bewondering voor jullie mooie verhalen en prachtige belevenissen uitgesproken. Dus nogmaals een goede uitloop van het oude jaar en een goede voortgang in het nieuwe jaar. Ze t maar steeds je / jullie beste beentje(s) voor. Vast proficiat en een leuke dag morgen.
    Liefs Paul en Margreth
  4. Annegien:
    Mooi lieve mama!! ♡you!!
  5. Diny:
    Proficiat
    Liesbeth! En doe de groeten aan jullie aardige gastvrouw, wij hebben er vorig jaar ook geslapen met twee andere nederlandse pelgrims liesbeth en mirjam. Zij sliepen in huis, wij in het tuinhuis. Prachtig ook die gedachtes die opeens zo helder opkomen! Een goede weg toegewenst, liefs Diny en William
  6. Rieks:
    22 april 2015
    Hoi Liesbeth, van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag. Maak er een mooie pelgrimsdag van, ik breng een toast uit op JOU!
  7. John:
    22 april 2015
    Jullie gaan ook goed. Leuk hè bij mevr Labasque. Dat is zo'n lieverd veel succes nog op jullie weg
  8. Truus van Harlingen:
    23 april 2015
    Hartelijk gefeliciteerd en nog heeeeeeel veeeeel pelgrimsbelevenissen
  9. 23 april 2015
    Mevrouw Labasque! Geweldige vrouw. Heeft ze lekker voor jullie gekookt? En hebben jullie die gemeenteherberg in het dorpje voor Foret Chenu bezocht? Slapen op de tafel.... gezellig...

zet hem op Dames

Jeroen