Dag 36/ 20 april van Troyes naar Bouilly 20km....nee 12:)

20 april 2015 - Bouilly, Frankrijk

Gisteravond hadden we in het routeboekje gezien dat het 20km is en toen we nog eens op de kaart keken was het over de weg aanzienlijk korter, niet moeilijk dus om te raden hoe wij zouden gaan!  Om half 9 ontbijten, o jee zitten er ook 3 Belgische pelgrims die onze kaasjes geconfisqueerd hebben! Ik verzoek ze vriendelijk ook voor ons iets over te laten! Dat doen ze dan ook! Zodat wij zelfs nog voor nakomers wat over kunnen laten!

Ik heb echt zin om weer aan de wandel te gaan, de rust was fijn maar de weg roept weer! Welgemoed op pad dus! Oei, dat viel wat tegen want welke richting moesten we op?? Bij de bushalte stonden een aantal mensen te wachten en ze hadden niet veel moeite nodig om ons te overtuigen om de bus naar de stad te nemen en dan over te stappen op lijn8 die naar Rosieres prés de Troyes ging! Wat moet dat moet nietwaar! Oké, we moesten wel zowat een uur wachten bij het overstappen maar om 11.30 waren we toch aan de wandel! Inmiddels was het al behoorlijk warm maar we waren al best snel in het volgende dorp Pousange! En om half 1 was er ook een bankje en verderop een boom! En lustig stappen we weer verder! Het is heerlijk onderweg, de bosrand laat allle nuances groen zien en de koolzaadvelden worden al zo geel dat het bijna pijn aan de ogen doet!  Tegen 15.00 zijn we al in Bouilly! Aafke hoort stemmen, ik wat later ook, neeeee geen psychose a deux!, want even later roept Aafke " kom je ook?"  Nou dat is feest!! De bewoner Léon, (weduwnaar sinds 3jr) zit in zijn keuken met vrienden, een echtpaar, aan de champagne !! En wij niet veel later ook! De vrienden vertrekken na 15minuten en wij drinken ook nog koffie en hebben dan een leuk gesprek over de zin van het leven, spiritualiteit en nog zo wat! Maar na een dik uur is het tijd om weer verder te gaan, we nemen  met een dikke zoen afscheid!  Wat was dit weer bijzonder en een gastvrijheid van de bovenste plank! Verderop bij de kerk eten we onze laatste boterham op en wat pinda's! Om16.30 zijn we bij onze Chambre d'hote. Jean-Paul begroet ons en laat ons de gîte zien die we helemaal voor ons zelf hebben!! Plaats voor 8 personen! We krijgen een heerlijk glaasje Kir en later nog een! Dan is het tijd voor douchen en even wasje doen! Die is overigens zo droog buiten aan de lijn met zon en wind! Er is geen wifi dus een avond rust! De gastheer horen we bezig in de keuken van de gîte! Onze persoonlijke kok! We krijgen ook nog een aperitief! Het kan niet op! We wisten al dat we een omelet zouden krijgen, deze was met aardappel erbij en smaakte heerlijk, samen met stokbrood vulde dit aardig  en met de kaasjes toe was het goed! We hadden er ook nog een fles wijn bij, ging niet helemaal op maar we kwamen een eind! Jean-Paul belt voor ons een slaapadres maar helaas complet! Gelukkig weet hij nog een adres maar de gite is al bezet en dan hoor ik hem  zeggen dat het om "dames d'un certain age" gaat (ach ja!) en dan lukt het!!! Om half 11 lagen we in de kooi en verbaasde ik me dat ik  het niet eens vreemd vind om alweer onder een ander plafond te liggen! Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is! Zo, dit was gisteren, straks vandaag!

Liefs Liesbeth

1. Aafke en Rient:
    21 april 2015
    Ik begrijp steeds beter waarom ik mij eigen alcoholblaaspijpjes mee moet nemen naar Vezelay
  2. Marianne:
    21 april 2015
    Het wordt een reis in een waas. Goed dat je alles opschrijft hi, hi.
  3. Tineke:
    21 april 2015
    Ik moest echt lachen om 'dames d'un certain age' Het kan dus voordelen hebben, zelfs als pegrim onderweg! De spirit is er weer helemaal, zo te lezen. Op naar Vezelay dan dames...
  4. Joke:
    21 april 2015
    Het gaat er gezellig aan toe. Zal Rient voor zijn afreis naar jullie een flesje wijn met pinda's meegegeven. Die gaan wel op. Geweldig dat jullie helemaal geen blessures hebben.
    Groet Joke
  5. An:
    21 april 2015
    Ben een beetje laat met reageren maar kon niet op de site komen. Ik kwam steeds bij een of andere meneer terecht. Dus ik was ook wel een stukje achter met de reisverhalen.
    Het is wel een geweldige reis die je nu maakt. Volgens Rient zijn jullie ook sneller als gepland.
    Dikke kus.
  6. Paul en Margreth:
    Lieve Liesbeth en Aafke (dames d'un certain age),
    We genieten steeds van jullie prachtige verhalen en leuke belevenissen. In 'een zekere leeftijd' zit veel ruimte: jullie staan pas aan het begin van die ruimte.
    Liesbeth, slaap nog lekker in het oude jaar. En blijf zo vooruitgaan in het nieuw jaar. Een leuke dag morgen! Bij ontstentenis van je, proosten we nu zonder jou!
  7. Trees isendam:
    21 april 2015
    en je certain age verandert alweer, he! weg van route 66.
    fijne dag morgen, lieverd!!!
  8. Nicole:
    22 april 2015
    Hè Liesbeth gefeliciteerd met je verjaardag ,hoop dat je een fijne dag hebt,geniet heel erg van je reisverhaal,was in het begin wel panisch,omdat ik ineens geen mail meer krijg,maar begrijp nu dat het niet altijd makkelijk voor je is.een camper was ws relaxter geweest,maar je had dan niet zoveel lieve mensen ontmoet.jullie mogen trots zijn op jezelf,dat jullie elke dag weer de loop aan gaan,maar er lopen heel veel mensen met jullie,alleen in gedachten,maar toch ,love you
  9. Joost Muskens:
    He Liesbeth,
    Van harte proficiat!
    Dit is nog eens wat anders dan een verjaardag in de drukte. Fijne dag en mooie vergezichten gewenst.
  10. Arla Megens:
    22 april 2015
    En wanneer is het dan nu konignsdag?
  11. Margo:
    Hoi Liesbeth
    Gefeliciteerd met je 66 ste verjaardag. Mag je vandaag een pretprogramma lopen?
    Groeten Margo en Herman

Hoi Lies Beth
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een gezellige boel van.
    Wij proosten vanavond op jou .
    Groeten Margo en Herman
  12. Giesbeer:
    22 april 2015
    HoerAAAHh!!!! Feest!!! Laat alle pelgrims voor je zingen Liesbeth!!!
  13. Arla Megens:
    22 april 2015
    Volgens mij is ze al jarig geweest.
  14. Arla Megens:
    22 april 2015
    Gelukkig is ze al jarig geweest.
  15. Lidwien en onno:
    Lieve Elisabeth,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wel heel bijzonder om dat zo te kunnen en mogen vieren.
    Dat belooft veel goeds voor je nieuwe jaar.

Liefs van
    Lidwien en Onno.
  16. Arla Megens:
    Ik 8 juni 1964
    En ik denk maar steeds wanneer komen Liesbeth benders en Aafke en Rient ploeger nu eindelijk thuis van die Santiago tocht der compastella, want daar heb ik ook een boek van liggen thuis van Paulo Coelho en dat is pas echt een spannend boek om te lezen
  17. Tini van maasbommel:
    Lie4ve Liesbeth,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag; vandaag steek ik een extra kaarsje voor je op!!! Tini v.M.
  18. Arla Megens:
    22 april 2015
    Hou me aub op de hoogte van jullie compastella tocht samen