Dag 33/17 april van Savieres naar Troyes 19km waarvan 6 met de bus lekker puh!

17 april 2015 - Troyes, Frankrijk

Om 8uur al aan het ontbijt samen met Toos en Mart. Zij vertrekken ook eerder.Het is trouwens bewolkt en aan de frisse kant, zijn we niet meer gewend! Dus de lange broek is weer aan. Na tampon en 35e armer zijn ook wij klaar voor vertrek en om 9u stonden we op straat.Eerst nog even langs de bakker voor een banaan en een half stokbrood met ham en kaas, doen ze nog een keer netjes door de helft en in folie! En dan gaan we maar weer! Eerst weer teruglopen naar het Canal en bij aankomst zakt de moed  al bijna in mijn schoenen bij het zien van weer zo'n eindeloze weg! Ik pak al snel de stokken weer in de hoop de heupkes wat te ontzien!  Tegen 11u is het banken geblazen, fijn alles even af en een stuk stokbrood en banaan eten, na een kwartier toch maar weer verder! Het lijkt bijna nog zwaarder dan gisteren en dat terwijl we dachten met minder km houden we het beter onder controle of zou het toch komen omdat het alweer de 5e dag lopen is!?  Mooie gedachten zijjn er  dan ook niet, gewoon door bikkelen is het devies! Het is wel druk op de baan, enkele wandelaars, fietsers, hardlopers en  5 slakken komen we tegen en op het water, hoe idyllisch, 2 slapende zwanen! Later stoppen we nog eens bij een steen om uit te puffen en dan gewoon weer blik op oneindig! Om half 2 nog eens op een bankje voor het laatste stuk stokbrood en de poncho aan, het is aan het miezeren! Er staan ook 2 jongelui te vissen, ze hebben 4 lijnen uitstaan! En tegen 2uur eindelijk einde Canal! We treffen dan ook Iwan, hij loopt per jaar 2weken en eindigt nu in Troyes! We lopen een stuk samen op- en tegen een route barricade! We stappen over alles heen en lukt ook goed en we kunnen gewoon door tot Barberey-Saint-Sulpice, wij naar de Tabac voor de koffie en hij naar de bus! Wat later volgen wij zijn voorbeeld, je moet immers alles meemaken toch!  Om een uur of 3 staan we in Troyes! Eerst bezoeken we de Basiliek Saint Urbain en daarna de kathedraal St.Petrus en St.Paulus waar we ook onze tampon krijgen en de kaarsjes kunnen opsteken! Na deze ceremonie is het tijd om in de tegenoverliggende Brasserie het glas op ons zelf te heffen, dat doen we dan ook graag! En zo is het dan weer  tijd om door te gaan naar ons onderkomen voor dit weekend! Maison Notre Dame d'Isle, ooit een seminarie! Een immens gebouw! Voor 87euro zijn we voor 3 nachten onder de pannen!  Daarvoor krijgen we een kamer met elk een eigen bed met laken en dekens een grote badkamer met wastafel, wc en douche met badlaken! Hoe luxe!! Daarna naar de Intermarche voor eten! Bij terugkomst gaan we de keuken in, daarvoor moet je wel de gangen  weer door en trappen weer af en buiten om! Er is bij de keuken een grote ruimte met tafels en stoelen. Ik had de hoek van een tafel al gedekt voor ons maar toen we met de salade,kaas,brood en wijn aankwamen was alles bezet door een groep die een weekendconferentie had! Ze hielpen wel met stoelen en tafel naar de keuken te brengen en daar zaten we eigenlijk wel zo gezellig! We hebben heerlijk gegeten, gedronken en gelachen! Na de afwas naar boven en douchen en de was en ik mijn huiswerk! Inmiddels ben ik ook weer overnieuw begonnen want de backup ging mis! Ik vind het nu dan ook welletjes! Een mooi weekend wens ik iedereen!

Veel liefs Liesbeth en ook van Aafke

1. Aafke en Rient:
    Dag meisjes
    Gaan jullie, als je terug gaan naar Nederland heel veel later, de gesmokkelde stukjes alsnog 'dichtlopen' ?
  2. Marianne:
    18 april 2015
    Je hebt helemaal gelijk hoor dat je de bus neemt. In vroeger tijden waren pelgrims maar wat blij als een boerenkar ze een eindje op streek hielp. Fijn weekend ladies, lekker uitrusten. Die heupen moeten het nog een tijdje volhouden!
  3. Elisabeth:
    18 april 2015
    Thanxxx jij begrijpt het helemaal :) xx
  4. Arla Megens:
    18 april 2015
    Volgens mij is er bijna iemand jarig.
  5. Diny en William:
    Lieve Liesbeth en Aafke,
    Hierbij een gedicht van mij, om jullie een hart onder de riem te steken als het even tegenvalt. Geniet van Troyes, een prachtig stadje! Wij pelgrimeren in gedachten weer even met jullie mee!

De camino is de weg van het ont- moeten
    Van elke dag uit vrije keuze gaan
    Van ieder op mijn weg oprecht begroeten
    En even deel zijn van elkaars bestaan

De camino is de weg van niet oordelen
    Aanvaarden wat de weg mij dagelijks geeft
    Van open luisteren, mijn oren delen
    Voor wat in mij of in de ander leeft

De camino is de weg van het vertrouwen
    Dat wat er ook gebeurd is, het komt goed
    Als ik mijn levensweg zo kan beschouwen
    Ontdek ik wat er werkelijk toe doet.

Liefs Diny ( en William)
  6. Tineke:
    Ha Liesbeth en Aafke.
    Heel verstandig om even een paar dagen rust te houden! Goed voor de spieren, de botten en de moraal.Ik denk zo dat jullie het meest eentonige stuk nu achter jullie hebben. De tweede helft Frankrijk is zoveel mooier en afwisselender. Hoe dan ook, gewoon stukje bij beetje gaan. En tuurlijk ook gebruik maken van bus of lift als het moeilijk gaat. Waatom niet?! Alle goeds en buen camino. Ultreia!!
  7. Trees isendam:
    fijn weekend, meiden!!
  8. Elisabeth:
    18 april 2015
    Lieve Diny wat een mooi gedicht, dat is nog van jouw camino tocht toch?! Ik zal het nu regelmatig gaan lezen want dat kan ik wel gebruiken...loslaten en vertrouwen vergt tijd merk ik steeds meer! Liefs Liesbeth
  9. Elisabeth:
    18 april 2015
    Dankjewel Tineke!! Jij kent de weg en alle oprispingen die daar bij (kunnen ) horen! Ik vind jouw reacties heel fijn hoor! Liefs Liesbeth
  10. Christa:
    18 april 2015
    Ik zie de wandeling helemaal voor me door de verhalen en geef jullie een duwtje in de rug als het even moeilijk gaat. Neem gerust een extra vrije dag hoor, van mij mag het. veel succes verder.
  11. Aafke en Rient:
    18 april 2015
    Mooi gedicht Diny,precies wat de bedoeling is en wat rust en vreugde geeft. Dank
  12. Aafke en Rient:
    18 april 2015
    De eerste reaktie is niet van mij,maar van Rient. Heer Digitaal doet soms raadselachtige dingen........