Dag 25/ 9 april van Moussy naar Montmort Lucy 19 km

9 april 2015 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Vanochtend hadden we een ontbijtbuffet en konden we dus een lunch meenemen, met ei! We lopen om 9.30 aan en moeten al meteen flink klimmen en komen even later ook weer in het bos! Wat kan een dag toch anders zijn, wat gisteren een groot probleem was stelt nu weinig voor! We komen Jan weer tegen aan de picknicktafel in Morengis om 11.45 en een half uur later stappen we weer gezamenlijk op maar al snel is Jan uit het zicht! In het bos zijn er weer flink wat modderpaden maar ach...Aafke ziet nog een hert  en is natuurlijk net weg als ik kom,  nou ja ik ben ook meer van de beren:) gelukkig niet altijd hoor! Om kwart voor 3 komen we langs een vijver en vinden weer een soort van vlot waar we op kunnen zitten en nog een boterham en een plak cake kunnen eten,dat moest ook wel want ik kwam bijna niet meer vooruit! Hongerklop! Als we weer verder gaan om  3uur vertrouw ik het niet zo en pas als Aafke de kaart laat zien dat het echt wel klopt ben ik gerust! Om 16.15 lopen we Montmort binnen en nog gen half uur later zitten we achter een wel verdiend pilsje! Om 17.15 worden we opgehaald door onze gastvrouw, zij wonen 2km verderop behoorlijk geïsoleerd maar wel mooi! Wonen er sinds 4 jaren en haar man doet heel de verbouwing zelf, het is één groot complex, een boerderij, grote stallen ?  wat nu een trouwlocatie/feestzaal met slaapgelegenheid enz. maar in huis moet nog veel gebeuren!! We hebben ieder een bed en slapen in onze lakenzakken en moeten ook eigen handdoeken gebruiken (je kunt niet alle dagen feest hebben:) lekker douchen en vast stukje aan blog werken.  Om 19.15 aan tafel, koude bonen salade, haricots vert,  een kip kluif en brood, stukje kaas en  lekker toetje van ijs, perzik uit blik en een zelfgemaakte lekkere frambozencoulis. Dit alles overgoten met de l'eau ! Zoals ik al zei niet alle dagen feest! Als ik daarna verder met blog wil, op mobiel want tablet krijgt em niet geopend, grrr, ben ik opeens 3/4 van verhaal van gisteren kwijt!!! Gefrustreerd stop ik ermee en om 22uur dooft het licht!

Liefs Liesbeth

1. Meino:
    Dapper meiden......X
  2. Liesbeth van Beemen:
    11 april 2015
    Weer een bekend adres voor mij. Ik was verdwaald in het bos en herinner me het geploeter door de modder. De dip van gisteren kan ik me voorstellen, maar daarna komt vanzelf weer een goede dag. Op naar de volgende etappe!
  3. Piet Rosenhart:
    11 april 2015
    In Montmort heb ik twee jaar geleden ook geslapen. Het was een schitterende plek buiten het dorp. Ik werd bij het stadhuis opgehaald. Leuk dat jullie daar ook geslapen hebben.
    hartelijke groet,
    Piet Rosenhart
  4. Marianne:
    11 april 2015
    Ach Liesbeth, wij hebben je verhalen toch allemaal gekregen, ook die van gisteren ;)
  5. Cor Bout:
    12 april 2015
    Je verhaal van gisteren heb ik uitgeprint voor je zus. Nu de rest nog, want ze leest ze regelmatig terug, wat haar zus"je" allemaal uitspookt. Niet alle dagen feest schrijf je, maar het was al feest omdat je muts nu heel anders stond. We waren overigens verbaasd dat we zolang zonder onze dagschrijfster moesten.
  6. Elisabeth:
    12 april 2015
    Ha krelis ja dat klopt de ene dag is de andere niet en nu mogen we zomaar een dag extra blijven bij de zusters in het bejaardenhuis! En het lukt vaak niet om te bloggen dan is er geen wifi! Opsparen dan maar! Liefs