Dag 8/23maart van Namur naast Anhee 21km

23 maart 2015 - Anhée, België

Puh een week onderweg vandaag...en na een goede nacht en een sober(Frans) ontbijt wordt het weer tijd voor vertrek! Eerst betalen, 10e pp voor slapen en ontbijt, dan nog een mooie tampon en daarna on y va! Het is 8.45u, buiten is het heerlijk zonnig, wel koud en een frisse wind op kop! Om een uur of 10 eten we, zittend op een bankje met  zicht op een fraai château, een banaan en een ei van Adrie!  Ik zie het ene na het andere fraaie pand hier langs de Maas en bedenk dat ik dan toch maar in een bescheiden optrekje woon:-)  maar dat voelt toch, meestal, wel als "huisje weltevree" en de Maas is hele stukken glad en stil en dat heeft wel een vredige uitwerking. Om half 12 strijken we neer op een terras  van een Indiaas restaurant en verheugen ons al op de curry soep als ze om 12.00uur open gaan! In afwachting daarvan eten we maar  alvast het broodje van zondag op en het laatste ei van zaterdag! Als er om 12.15 nog geen teken van leven is besluiten we om maar op te stappen!  Verder en verder langs de Maas en over de Ravel! Om 14.15 doen we nog een poging op een mooi terras grrr ook al fermer dus weer geen koffie of een plas kwijt!  Dan eten we ieder een halve appel en wat koekjes en een handjevol noten! Ik heb helaas een kleine blaar op mijn 1e teen naast de grote, daar maar even een compeedje op en maar weer verder!

Onderweg heb ik dan maar eens een goed gesprek met een gans, ik gak dat ik het even niet zo zie zitten, me afvraag wat  ik in vredesnaam eigenlijk aan het doen ben en hoe het verder moet?? Hij gakt dat het toch heel  prima gaat.. enne weet je wel gewoon voetje voor voetje toch?! Ik bedank hem zeer en vervolg mijn weg! "Bon chemin" gakt hij nog na!

En omdat 3x scheepsrecht is komt er nog een restaurant dat fermer is!  "Maandag Wasdag" zeiden we dan in vroegere tijden!

Om 16.05 lopen we Anhee binnen,  even van de route is ons onderkomen,  maar we denken dat dit te vroeg is en we snakken naar koffie!!! Dus na enig gevraag vinden we eindelijk een kroeg die open is en ze hebben  koffie en een kop cup a soup, inderdaad.. kerrie! En had ik op mijn kamer gezeten dan zou ik ook nog een potje gegriend hebben! Maar alles gaat voorbij! We lopen nog even naar de super Proxy voor banaan,appel en een zakje noten! Dan pin ik ook nog  even bij de ING en stappen we weer moedig terug naar ons onderkomen! Liesbeth, Diny en William veel regards terug van Jacques en Christine Puissant,we hebben jullie foto bewonderd!! We drinken eerst een glas thee en dan naar boven! Separe deze keer, Aafke de grote kamer met twijfelaar en ik de kleine met 1persoonsbed! Helemaal prima! Aafke appt me zojuist welterusten! Dan douchen en een kleine was en naar beneden voor ons avondmaal! Lekker soepje van courgette, wortels en selderij! Gekookte piepers, boontjes met spekjes en gehaktbal in spek! Lekker hoor! Toetje is  een puddinkje, krijgen we ook eens wat zuivel binnen! We praten nog wat, het is inderdaad een alleraardigst stel en zij reserveren alvast wat slaapplekken voor ons!  Dinant, Abdij van Leffe,  geeft geen gehoor! Morgenvroeg nog eens proberen en anders op de bonnevooi! Het is maar 7 km en we willen dan daar een rustdag houden als het in de Abdij niet lukt zoeken we een klein pension of hotel! Dankzij onze lieve donateurs kunnen we ons dat wel eens veroorloven!! Als alles verder goed gaat komen we zaterdag in Rocroi aan!

Maar morgen hopelijk eerst maar een rustdag! Kan ik ook de andere pelgrims even volgen!  Nou dit was het weer voor vandaag, bedtijd! Dank voor alle lieve en leuke reacties weer!!!

Liefs, Liesbeth

1. Priscilla:
    23 maart 2015
    Ik zie dat t schrijven toch goed gaat
    en zoals beloofd hou ik je in de gaten hihi
    Ik vind t mooi om je verhalen te lezen hoe je
    "voetje voor voetje" dichterbij jullie doel komen.
    soms stapje achteruit maar 2 stapjes vooruit ;-)
    Kom maar lekker tot rust morgen ook dat is nodig, ff genieten van de omgeving en rust.
    ga zo door
    dikke knuffel vanuit huize Vos van ons alle 3
  2. Aafke en Rient:
    23 maart 2015
    Jullie zijn 'Goede tijden, Slechte tijden' maar dan in echt en veel spannender
  3. Tini van maasbommel:
    24 maart 2015
    leuk, dat ik jullie nu kan volgen; rust maar lekker uit vandaag en morgen met frisse tegenzin weer verder!! grietjes Tini v.M.
  4. Lysandra Wiersma:
    Hallo Liesbeth,
    Wij hadden een prima en goedkoop Bed en breakfast in Dinant:
    Langs de route vóór je bij de brug over de maas Dinant inloopt!
    Ik weet de naam niet uit mijn hoofd.
    Lysan op weg naar Santiago
  5. Arie:
    24 maart 2015
    Hoi moedige dames, jullie reisverhaal is net een schilderij: met allemaal aparte doorkijkjes "van dag tot dag". Boeiend en ook wel spannend. Aafke, heb je het melodietje nog in je hoofd dat ik je voorneuriede? Maar een eigen melodie is ook prima voor onderweg. Ga moedig voort! Groetjes ook van Rineke! Arie
  6. Struys ron:
    24 maart 2015
    peregrinos, hou er rekening mee dat in Frankrijk s'maandags veel gesloten is evenals zondagavond er ook veel restaurants gesloten zijn !!Buon camino!!
    Grtjs Ron
  7. Marianne:
    24 maart 2015
    Tips kan ik niet geven, wel bedankje voor iedere keer weer een lekker leesbaar verslagje. Ik google maps me suf om jullie te volgen. Maar dat is niets in vergelijking tot jullie prestatie. Keep going, girls!
  8. Riek Brocatus:
    25 maart 2015
    Hallo Liesbeth,
    Ik vind het erg leuk om je reisverhalen te lezen. Jij kent mij niet, maar Aafke wel. Ik bewonder zeer, dat jullie elke dag opnieuw weer een aantal km. lopen, ondanks de tegenslag van gesloten koffietenten en andere ongemakken. Zet 'mop en heel veel lieve groeten voor Aafke.
  9. Cor Bout:
    25 maart 2015
    Still going.. Langs de Maas is het mooi toeven. Hopelijk hebben jullie beter weer dan wij met 6-8 grC en woensdag een verregende dag. Maar het eind komt al doende wel in zicht, van het slechte weer bedoel ik hoor. Dinant is een mooie plaats, met de lift naar boven en je hebt een pracht uitzicht.