Dag 7/22maart van Thon/Samson naar Namur 13 km!

22 maart 2015 - Namen, België

Om 8uur wakker na een goede nacht en de pijntjes vallen mee! Dat is boffen voor de zondag! En om 9uur zitten we aan een goed ontbijt in  "de kroeg" daarna weer inpakken, het lijkt alsof het leven vanuit de rugzak steeds beter gaat!

Na het ontbijt ook nog even Skype  contact met mijn andere "hartelapjes" Annegien, Harm en Imme!!

Daarna een hartelijk afscheid van onze redders in nood, zeg maar engelen, overigens hebben die ook een prijs, zijn we om 10.15 vertrek klaar! Ook nu zoeken we de Ravel langs de Meuse weer op! Het is fris en winderig maar droog!

Al is de weg recht er zijn toch ook mooie plekjes zo langs het water en als ik de ontluikende katjes en een groene waas in veel bomen zie dan is dit toch de voorbode van de naderende lente en denk ik "wie ben ik dat ik dit doen mag" en maakt mijn hart een sprongetje! Zou dit het "camino-het pelgrims gevoel" zijn?

Tegen half 1 verlaten we even de Ravel om in een Chinees restaurant koffie te drinken en daarna weer verder. En om 15.00 zitten we in Namen aan de thee en bellen we mevr.Bombaerts die helaas zelf op reis is dus dan het volgende adres mevrTafforeau. Daar kunnen we slapen en ontbijten maar geen avondeten! We kunnen ook pas na 18.00 terecht dus lopen we wat rond in Namur en steken een kaars op in de Baselique Saint Aubain en zijn we even stil en moeten zo maar een traantje pinken!  Dan gaan we toch weer over tot de orde van de dag en zoeken we een adres om te eten dat wordt een plat du jour in een taverne en  daarna op weg naar ons onderkomen!  We hadden alle twee een wat ontheemd gevoel tijdens het rondlopen in Namen, zo overal en nergens thuis maar ook dat hoort erbij, immers alles mag er zijn! Morgen naar Anhee onze gastvrouw heeft ons onderkomen al geregeld!

Liefs, Liesbeth

1. Antoinette:
    22 maart 2015
    Heerlijk, hou die mooie momentjes vast!
    En wie zijn wij dat wij daar zo van mogen meegenieten :-)
  2. Wim Lanphen:
    22 maart 2015
    Ik krijg het gevoel dat die Jacobs weg vol lekkere koffie broodjes en aardige mensen zit. Wij hier werken en jullie beetje relaxen en de wereld Door. Het zij jullie vergund overigens.
  3. Piet Rosenhart:
    Dag Liesbeth,
    Vanaf Namen kun je gewoon over een prachtig pad langs de Maas gaan lopen tot in Givet aan toe.
    In gedachten loop ik met je mee. Drie jaar geleden liep ik ook in maart langs de Maas naar Givet.
  4. Elisabeth:
    Gaan we doen Paul! Leuk dat je meeloopt en meeleest! Grt Liesbeth
  5. Elisabeth:
    22 maart 2015
    Paul!! Ikbedoel natuurlijk Piet! Tijd om te gaan slapen das duidelijk!
  6. Gerard Poiesz:
    22 maart 2015
    Geeft zeker toch wel een vakantiegevoel! Zeker nu de lente echt in aantocht is. Ik leef/lees graag met jullie mee! Morgen weer zo'n mooi berichtje van jullie toegewenst!
  7. Thomas:
    23 maart 2015
    Ik herken het ontheemd gevoel. Namen is een grote, drukke stad, iets wat haaks staat op jullie nieuwe manier van leven. Maar tot en met Reims komen jullie nu in een oase van rust terecht. Geniet ervan! :)
    Bon chemin :)
  8. Floris Heemskerk:
    23 maart 2015
    Ben verder stil, maar volg jullie met veel plezier. Geniet maar !
  9. Liesbeth van Beemen:
    23 maart 2015
    Beste Liesbeth, lees met veel plezier je verslagen. Als je bij Christine en Jaques Puissant in Anhee logeert doe hen dan de hartelijke groeten. Ik overnachtte er op zondag 9 juni 2013. Het zijn heel hartelijke mensen en destijds had Christine ook nog kinderopvang aan huis. Een gezellige drukte!
  10. Truus van Harlingen:
    23 maart 2015
    Wat een heerlijk idee je loopt zo de zomer tegemoet. Hoe is het met de voeten?
  11. Tineke:
    23 maart 2015
    Lieve Liesbeth, JA!!! Dat is het camino gevoel ! Dat te lezen doet mij terugverlangen naar dat gevoel....
    Namen is een grote stad en dat is altojd wat vervreemdend. Ik weet niet hoe jullie naar Reims lopen , maar als jullie via Signy l' Abbaye en Justine-Herbigny gaan heb ik een paar prachtige overnachtingsadressjes voor jullie.
    ik geniey van je verhalen. xxx
  12. Marianne:
    23 maart 2015
    Ach Namen, vinnik ik persoonlijk een leuke stad, maar dat komt omdat ik daar weleens winkel. Ja, dat is iets uit een heel andere wereld, geef ik toe :) Nou, het regent adviezen en tips, dus ik laat het bij: bon chance et bon voyage xxx M
  13. Trees isendam:
    23 maart 2015
    ik herken steeds meer het "wereldreizigersgevoel" de Camino en jullie hebben elkaar goed te pakken. houen zo!!!
  14. Diny:
    23 maart 2015
    Hoi Liesbeth en Aafke, als jullie in Anhee slapen bij Jacques en Christine met hun kinderopvang overdag, doe ze dan onze hartelijke groeten! Schatten van mensen, je mag de volgende morgen met Jacques op de foto. Wij hebben daar ook een selfie gemaakt met Christine erbij......dat was wat, ze gaat eigenlijk nooit op de foto!

Veel wandelplezier, geniet van de prachtige route langs de Maas!
    Liefs Diny en William
  15. Cor Bout:
    L en A
    We hebben verschillende keren in Namen gelegen met onze boot. Iedere keer weer andere ervaring. Zal ook voor jullie gelden. Af en toe kijken Helga en ik elkaar aan en schieten in de lach als we en dapper stapten zij verder" mompelen. Want dapper is het nog steeds.