Dag 6/21maart van Huy naar Thon 19km

21 maart 2015 - Andenne, België

Mooi daar gaan we dan maar weer!!

Gisteravond hebben we ons laten verwennen door Adrie en daarna nog in het café beneden bij Reinier! We kregen van een aardig stel geld om een kaars in Santiago op te steken en voor een glaasje! Bijzonder contact weer! Om half 10 was de avondsluiting!

Dat was een mooie lange nacht want om half 9 pas aan het ontbijt! Inpakken en Reinier brengt ons naar Huy! Dat is wel 7km smokkelen maar we hebben er al zoveel extra gelopen dat we ons niet schuldig voelen! Zelfs niet als Reinier ons  iets verder bij de Meuse dropt! Na een hartelijk afscheid starten we tegen half 11 weer met onze Chemin via de Ravel! Om 13.00u zijn we in Andenne en snakken we naar koffie! We vinden  een soort van hamburger ambiance en drinken daar koffie en eten er meteen maar een vette hap!! Jammie maar zo gaan mijn kilootjes er niet af natuurlijk! We zouden slapen in Andenne  maar daar kunnen we pas om 19.00 u terecht en dus besluiten ee om toch maar verder te gaan! Hup weer in de benen eerst langs Office du Toerisme voor slaapplaatsen verderop maar helaas gesloten! Dan vertrouw ik maar weer op Jacobus!  We krijgen wel wat regen onderweg maar gelukkig niet zoveel dat we de poncho aan moeten! Jacobus is ons welgezind! We hebben wel veel tegenwind de hele dag maar we stappen, moedig voort! En de fameuze Meuse stroomt ook voort en voort! En af en toen bekruipt me wel het gevoel van oh jee waarom moest ik zo nodig voorstellen om door te lopen... Oh ja vertrouwen!!

In Sclayn stel ik voor om de Ravel te verlaten om te kijken of er een bed te vinden is en zowaar een bord met chambre d'hote edoch bezet! Tja dan maar verder zoeken! Uiteindelijk komen we 1km voor Nameche uit en zien we een Vlaams café! We dachten daar ook onderdak te vinden naar helaas! Ze gaan wel meteen aan de slag om iets anders te vinden samen met nog een stel gasten! Echt St Jacques want hotel gevonden ..wel duur 95e zonder ontbijt! Mevrouw gaat dan toch maar bellen want we moeten toch ergens slapen! Tjee helemaal bezet..we wachten maar even geduldig af en ja...de waard komt ons zeggen dat we bij hen kunnen slapen voor 20e pp op de kamer van hun zoon!! Nou dan willen we wel een pilsje! Daarna nog wijn en er volgt er een heel leuk gesprek met een andere gast! Laurence, hij is zeer geïnteresseerd is in onze camino en zelf ook graag zou willen gaan, hij is een 55jarige muziek leraar en hij biedt ons een glas wijn aan en hij wil graag mijn blog volgen!

Tijd voor eten en  dan naar ons onderkomen voor vannacht! Morgen weer vrolijk verder! Ik vind het wel welletjes voor vandaag! Nog wel even zeggen dat ik jullie reacties echt heel leuk vind en zodra ik tijd denk te hebben zal ik zo hier en daar ook een reactie terug geven! Ik had vanavond tussendoor nog wel skype contact met Tijmen Louise Ot en Pelle!!! Dat is ook wel even slikken! Maar dat hoort ook bij loslaten! Het is goed zo! Ik ben blij en trots op Aafke en op mijzelf! Nu zo lekker slapen en morgen verder!

Liefs, Liesbeth

1. Annegien:
  2. Greet DErksen:
    21 maart 2015
    Het is me toch gelukt om jullie reis te volgen
    Leuk en spannend en geweldig
    Aafke hoe is het met je knie? Doe wel rustig aan
    Veel succes
    Liefs Greet
  3. Irene:
    Super hoor Liesbeth!
    Geniet ...x
    (Ik let wel op je zoon en cadeau dochter en hun jochies)
  4. Marianne:
    22 maart 2015
    Nou, het gaat goed he. Pijntjes en dipjes komen jullie allemaal te boven. Jullie zetten door en je vertrouwen wordt steeds beloond. Goed hoor meiden, volgens mij is dit precies waar een pelgrimstocht om draait. Succes de komende dagen!
  5. Annette:
    Doen jullie goed !! Lopen, loslaten en genieten ! Ben trots op jullie. XA
  6. Truus van Harlingen:
    22 maart 2015
    Geweldig dat je steeds opnieuw jezelf weer kunt motiveren en het vertrouwen terug kunt vinden. Blijf dat doen en geniet van dit avontuur!
  7. Cor Bout:
    22 maart 2015
    Moet steeds ff je verhaaltje lezen. Moedig dat je je pijntjes noemt. Sprak gisteravond iemand die met de fiets al 3 keer in Santiago was geweest. Aankomst is steeds weer adembenemend, letterlijk en figuurlijk.
  8. Pauline Berkhout-van Buuren:
    22 maart 2015
    Wat een mooi verslag. Met je mee genieten. De zorg van Jacobus is er. Fijne wandeldagen
  9. Arlette:
    Lieve Liesbeth,
    Vanmiddag met vriendinnen door de duinen gelopen en steeds moest ik aan je denken. Wat trots ben ik op mijn tante die het waagt om deze tocht te ondernemen! De zon op je gezicht, de wind door je haren, voet voor voet om uiteindelijk rijker aan te komen dan je vertrok! Super! Dikke Kus, Arlette <3
  10. Maria:
    22 maart 2015
    Ik geniet van de verhalen, de motivatie en de beleving.
    Maak je hoofd maar lekker leeg !!
  11. Meino:
    26 maart 2015
    Wat heerlijk die verhalen ,lees ze met veel genoegen.,en wat zijn jullie al ver eigenlijk.....X
  12. Greet DErksen:
    29 maart 2015
    Hallo Dames IK mis jullie mooie reis verhalen al een paar dagen ??
    hoe komt het? ik hoop dat het jullie nog goed gaat Liefs Greet