Dag 4 / 19 maart Esneux/Huy

19 maart 2015 - Villers, België

Goed geslapen wel vroeg, op half 7, lekker ontbijten, noten en eitje mee als extra voor de lunch, we worden door Virginie weer bij de brug gedropt en besluiten bij de boulangerie eerst koffie te gaan drinken en verder te plannen! Lekker met een croissant en  ik denk  er zelfs nog aan om hier dan om een "tampon"" (stempel hoor!!) te vragen! Om half 10 moeten we dan toch maar weer eens op pad! We besluiten om voorlopig ook hier de officiële route niet te nemen om niet door bos en teveel op en neer te moeten gaan! Dit is alweer uitdaging genoeg, over de weg met vrij veel verkeer en toch ook op en af! Onderweg zie ik nog een gouden sneaker en ja hoor Aafke kan die niet weerstaan dus die gaat mee! Nog geen kilo's genoeg?! We vragen nog eens de weg en krijgen het advies om naar Belheur te gaan en verdomd daar is een schelp en zitten we zomaar toch op de officiële route! Dan eerst een bankje voor de lunch en weer moedig verder! Blij met de stokken want al snel de eerste uitdaging..een smalle glibberige afdaling en ja waar je omlaag gaat  moet je ook weer omhoog en dat een paar keer! Aan het eind is een kapelletje en daar kunnen we alle twee ook een kaarsje opsteken! We worden ook nog door een aardig echtpaar  gewaarschuwd goed op de schelpen te letten omdat er een rare omweg is! Klopt dat gaat over/door de tuinen? van bewoners? Maar Jacobus was ons nabij! Op 2km voor Villers le Temple krijgen we nog een applaus van een mevrouw! Kunnen we wel gebruiken want fysiek hebben we het wat zwaar! Eindelijk daar in Villers le Temple een café met koffie!! Hadden we sinds de ochtend niet meer gehad! En eigenlijk zaten we er wel doorheen en nemen we het besluit om Aafke haar broer te bellen. Ze komen ons halen!! Om 6uur zitten we op de camping l'Ancienne Barrière in Basse- Bodeux en krijgen we lekker te eten en een bed! Ik schrijf nog een verhaaltje en om 21.30 dooft het licht!

Liefs, Liesbeth

1. Gea de Schipper:
    20 maart 2015
    Haha, ik zie Aaf (tante Aaf) al staan bij de gouden sneaker. Lees met veel plezier jullie belevenissen. Hoop dat de pijntjes gauw overgaan en de knie niet meer opspeelt. Hoop dat jullie toch genieten van deze tocht.
  2. Jolanda:
    25 maart 2015
    Gaat je heup soepeltjes mee? Prachtige, emotivolle verhalen. Ook applaus vanuit Driebergen.