Dag 19/3april van Château Porcien naar Bazancourt 22km ..ehhhh min 16

3 april 2015 - Bazancourt, Frankrijk

Het was toch een beetje rare nacht dwz ik werd al om 4 u wakker met een koude rug! De rits van mijn slaapzak bleek stuk Dus moest ik me inrollen?! Nou ja t ging wel maar niet echt lekker, ik dommelde in elk geval wel steeds weg! Om half 9 dan toch maar op en aangezien we niets te eten hadden moeten wij de winkel opzoeken! Afscheid van Geanne en Peter genomen, zij zouden "het huis nog kuisen". Overigens was onze overnachting gratuit! Bij de Carrefour croissantjes en een sandwich gekocht en een banaan die buiten meteen werd verorberd! Dan op naar de Tabac/Bar voor koffie en onze croissants eten!Aafke zit in een dipje, pijnlijke schouder en ze weet ook niet verder wat.Tegen half 11 toch maar weer moedig op pad! Al snel moeten we de poncho aan en toen we zagen dat de route weer over modderpaden zou gaan en uiteindelijk toch ook op de D weg  uit kwam was het besluit snel genomen! We nemen de weg!! Na 6 km stopte zomaar een mevrouw met een baby en een  ouder meisje aan boord. Zij wilde ons meenemen! Tja..Wij dachten Jacobus??! Oké tot Avancon dan maar of zij verstond ons niet of wij waren niet erg duidelijk? Ook niet toen we zeiden  de laatste 8km  te willen lopen kwam de boodschap niet over! Wat doe je dan? Dan laat je je in het centrum afzetten van Bazancourt en drink je maar weer koffie in de Tabac en loop je daarna door naar de Brasserie en eet je een heerlijk bord linzensoep met een glaasje witte wijn! Dan eindelijk ook naar de flappentap en door naar ons onderkomen waar we om 14. 45 aanbellen.Een grote oude boerderij met mooie kamers en keuken.We installeren ons en proberen wifi maar de code klopt niet en moeten we tot de avond wachten op de zonen.Dan doe je maar een tukje toch! Dan douchen en tutten en om half 8 aan tafel! We krijgen een soepje, een pasteitje met champignons, spaghetti met spekjes, yoghurtje en appelcompote. Geen wijn wel water. We hebben gezellige kout, de zonen zijn er ook en het gaat in Engels, Frans en soms wat Duits! Om een uur of 21.00 wordt de zitting opgeheven,speelt een van de zonen niet onverdienstelijk op de electrische piano voor ons en de ander zorgt voor wifi! Dan is het bedtijd.Morgen naar Reims dan steken we een extra kaars op, ook voor Jacobus! Liefs en alvast goede Pasen ook van Aafke!

Liesbeth