Dag 18/2april van Lalobbe naar Château Porcien 23km

2 april 2015 - Château-Porcien, Frankrijk

Een goede nacht gehad  en om 8uur aan het ontbijt! Ohhh dat ziet er rijk uit! Heerlijk brood,vleeswaar, kaas en zoet, eitje  en yoghurt!! Maar dat is wel genieten zeg en bovendien ook nog zelfgeproduceerde appelsap! Smullen dus! En ook van de leuke verhalen over het dorp,de mensen de dieren! We gaan opgeladen, na een hartelijk afscheid van Karin en Ton om 9u weer op pad! We houden het niet droog ook op de weg niet! De weilanden zijn erg drassig en ook veel blubberr dus we slingeren weer van links naar rechts! Om 13uur strijken we neer in tuin van een soort  artiest, schilderijen? staan her en der en gelukkig ook stoelen! En het is nu droog dus snel de boterham naar binnen werken en weer verder! Het blijft wel droog maar fris en de weg valt toch wat tegen, we hoopten op minder stijgen en dalen en minder blubber! Helaas! Op een bankje eten  we nog een lekkere plak cake( zo word je dus niet slank) en rusten nog even uit! We moeten soms ook wel even zoeken naar de goede route maar hel lukt! Wel zie ik nog een bord met schelp waar de afstand tot Santiago opstaat..das schrikken 2454km hoe kan dat nou weer? Vanuit Maastricht was het toch 2400??? Nou ja gewoon doorgaan! Om 17.45 zitten we in de bar in Château Porcien achter een lekker pilsje en dan vergeet je een barre tocht al weer snel hoor en zeker als je er nog een neemt! Dan komt ook het jonge stel binnen die we eerder al op weg naar Givet ontmoet hadden, Geanne en Peter! Leuk even over de ervaringen praten en samen het pelgrims menu van 12.50pp  gegeten!  Bordje paté met wat sla, pasta met ham en mousse au Chocolat toe! Met water! Pech! Smaakt toch wel hoor! Daarna gaan zij naar de gemeentelijke gite en schrijf ik dus nog een blog! Daar neem ik dan toch maar een glaasje rood bij! Als ik in de gite aankom liggen Geanne  en Peter in het stapelbed, Aafke in het lage bed en ik daarnaast op het onderschuifbed! Ligt goed hoor! Wel kun je je kont verder in de ruimte niet keren en stal ik mijn spullen in de wc bij het spul van Aafke! Er is nog een kleine douche maar die laat ik voor wat t is! De koude kraan op de ple doet het ookl Het licht gaat snel uit maar we liggen nog bijna een half uur te geiten! Maar om 22.00 wordt het stil!

Liefs Liesbeth

1. Tineke:
    4 april 2015
    O ja, ik herinner me die gite nog goed. Ik was heeeeel nat maar gelukkig de enige. En de mensen van de bar waren heel vriendelijk! Overigens word je echt nog wel slank onderweg hoor. Gaat vanzelf :-))
  2. Liesbeth van Beemen:
    4 april 2015
    Ja hoor, daar heb ik ook geslapen. Een beetje behelpen herinner ik me. Niet schrikken van de afstandbordjes. Ze geven de grands randonnees aan en die zijn veel langer. 2400 vanuit Maastricht klopt echt als je niet te vaak verkeerd loopt ;-) Hou vol dames en ik duim voor beter weer.
  3. Roland van Reijsen:
    7 april 2015
    Van die bordjes moet jij je niets aantrekken. Op de Camino franches weten ze ook wisselende afstanden te vermelden. Ik heb maar 38 dagen gelopen. Wat jij doet is zeer moedig. Ik geniet van jouw verhalen. Alsjeblieft: volhouden en Buen Camino.