Dag 17/1april van Aubigny les Pothees naar Lalobbe 21km

1 april 2015 - Lalobbe, Frankrijk

Al is het 1 april we gaan toch maar gewoon door!  Dus om 7.15 de wekker, ben nog beetje stijf en pijn (@Mattie ja we hebben wel eens beetje spierpijn of andere pijntjes maar die gaan gelukkig ook weer over! Gewoon een komen en gaan en hopelijk blijft dit zo!). We hebben een ontbijt op z'n Frans, dus brood en confiture maar ook fromage blanc met een soort ehh lijken hondenbrokjes maar smaken prima! Voor onderweg nemen we zoet brood met boter mee! We nemen afscheid van Alice zij vertrekt wat eerder en gaat ook verder! Wij vertrekken om 9uur! Het is droog met een frisse wind,voor de zekerheid gaan wel de poncho's aan! Al lopend en wat mijmerend realiseer ik me opeens dat ik onderweg ben naar Santiago tsss en dus niet bezig met  Pieterpad! Voelt wel goed! We moeten al snel klimmen en dus ook dalen en glibberen blijft ons ook niet bespaard! Door het bos is het helemaal simpe sampe sompen! We zien velden met maagdenpalm en primula! We moeten dicht langs prikkeldraad en snoepen van wilde? knoflook look! Lekker hoor!

Om half 1 komen we in Signy l'Abbaye aan en kopen bij de Carrefour wat fruit en lekkers! Er blijkt ook een bank te zijn dus om half 2 hopen we wat geld te tappen! In het café drinken we koffie en eten ons zoet brood op en een halve soort van paté in bladerdeeg! Daarna op naar de bank, nou dat gaat dus niet lukken! Dan moeten we 10km verder en een andere kant op, zegt men. We vinden dan vervolgens de route niet meteen terug en besluiten dan langs de weg (D weg) te lopen! Er is weinig verkeer, geen modder en het is ook nog mooi! Inmiddels schijnt ook regelmatig de zon! Er staan essen (bomen) en dat lijken wel objecten van beton! Ook zien we een dode vos en raap ik toch iets op van de weg! Ik had mij voorgenomen om niets mee te nemen wat ik ook thuis zou kunnen vinden! Ik had al wel eens mooie blauwe veertjes opgeraapt langs de Meuse maar die wogen niets dus dat mocht! Nou en dit was een dicht plastic zakje met een soort van lego om een autootje te maken! Voor Ot!! We komen ook Alice nog tegen, leuk en we lopen een stuk samen op! En al snel zijn we zo maar in Lalobbe!  Bovenaan het dorp zien we de straat aan beide kanten vol staan met auto's, ja inderdaad een begrafenis! Bij de kerk nemen we afscheid van Alice, wij zijn er al! We hebben onderdak bij een Nederlands echtpaar uit Haarlem, zij wonen hier al meerdere jaren en zijn helemaal geïntegreerd! Ton en Karin! Ton gaat met ons nog terug naar Signy om bij de andere supermarkt iets te kopen en dan extra geld op te nemen! Er is genoeg in de kas om ons ieder 100e extra te geven! Wij blij want we waren bijna blut! Ik maak dan mijn blog van gisteren en we dronken een pilsje met wat lekkere hapjes en daarna kunnen we aan tafel! We mochten zeggen wat we graag hadden nou dat werd een heerlijke gehaktbal met boontjes en piepers! Smikkelen en smullen! Daarna yogurt met banaan en dit alles met 2 flessen wijn! Het was bijzonder gezellig en geanimeerd! Toch boffen zo'n adres! Ik ben daarna nog snel onder de douche gesprongen en  om 23.15 licht uit! Het was vandaag een goede dag! Onderweg ging het goed en het einde was uitstekend!  Het verhaal van vandaag komt later! Alleen nog even wat foto's! Ik wil nog steeds proberen om op reacties te reageren maar dat moeten jullie maar te goed houden dan!

Liefs  Liesbeth

1. Piet Rosenhart:
    2 april 2015
    Dag Loesbeth,
    Ik volg jouw verhalen met veel belangstelling. Ik heb vanuit Haarlem de tocht naar Santiago via Vezelay in 2007 en 2013 langs ongeveer dezelfde weg afgelegd als jij nu doet. In 2013 heb ik bij waarschijnlijk hetzelfde echtpaar (vlak bij de kerk) een kop koffie gedronken. Heel aardig. Ik weet niet waar je morgen naar toe loopt. In Chateau Porcien is een gemeentelijke gite, vlak bij het gemeentehuis.
    Buen camino,
    Pet Rosenhart
  2. Kees Poiesz:
    2 april 2015
    Ha die Liesbeth,
    Ik lees met veel belangstelling jouw verhalen en als ik dat over dat lopen hoor dan word ik al moe. Ik heb dan ook heel veel respect voor jou/jullie. Ik hoorde vanmiddag dag een kennis van ons op de fiets naar Santiago gaat. Wij hebben zojuist op NPO 1 naar The Passion gekeken. Fantastisch.
    Geniet verder van jullie tocht!!
  3. Mar en Eric:
    3 april 2015
    Lieve Liesbeth,
    Smulpapen en doorzetters op pelgrimstocht. Een verhaal apart! We genieten van je reisverslagen en leven mee. Voor nu een zalig paasfeest en behouden tocht. Gott schütze dich, en Aafke.
    Liefs, Mar & Eric
  4. Cor Bout:
    3 april 2015
    Schone zus. Je ontpopt je steeds meer als een boeiend schrijfster. Zo af en toe heb ik het gevoel naast jullie mee op te lopen.
    Jammer dat jullie vaak ergens misgrijpen, geen bank, geen dit geen dat. Kan ik wel zeggen "word je hard" van maar dat vind ik flauw. Petje af (en laat hem niet vallen met al die modder onder jullie voeten)