Dag 1/16maart van Maastricht naar Visé België 16 km....

16 maart 2015 - Visé, België

Oh wat een lieve reacties en nou moet ik wel flink zijn om ook wat te schrijven!

Om te beginnen was het een kort nachie, toch teveel spanning? Maar om half 9 stond ik gepakt en gezakt en waren Aafke en Rient er ook! Uitgezwaaid door dochter, kleindochter en cadeau zoon wat lieve vrienden en buren en nee ik hield het niet droog!  Een heerlijk zonnetje en de weg rustig en om 10.15 zaten we op het Vrijthof achter een groot stuk vlaai en ook nog koffie! Ik voelde me wel alsof ik een belangrijk examen moest doen! Zo zenuwachtig was ik al lang niet meer. Bij vertrek wenste de ober ons een goede " speurtocht" Die man had een vooruitziende blik! Om 11.00u op naar de St Jan voor onze stempel en daarna afscheid van Rient, bij het uitlopen van de Grote Straat waren de zenuwen zo waar over!  Lopend langs de Maas zien we de eerste pelgrimsschelp! Om 13.15, Oostmaarlant vinden we dat we wel weer koffie verdiend hebben en die krijgen we bij Buitengoed de Moosjtuin! Dan Eijsden en ergens gaat het daar verkeerd we zien geen schelpen maar alleen nog rood/gele markering! Tja dat zijn dan extra kilometers maar uiteindelijk lopen we dan toch, pijntje hier, pijntje daar, het industriegebied van Vise binnen en na enkele keren vragen komen we ook nog op de kade waar we zijn moeten! Onze B&B voor vannacht! Fijn adres, bijzonder aardig stel en als welkom een drankje; wijn en bier! Tijd voor de douche en wasje en dan aan tafel! Soepje, pasta met zalm en ijsje met warm fruit toe en dat met een goed glas wijn en een aardige conversatie! Al moet ik nog wel eens de woorden zoeken maar het lukt en Aafke kan het sneller dus dat is mooi! Nog een koffie toe en naar boven! Aafke al snel op een oor en ik vind het ook tijd worden het is  immers morgen vroeg dag om Angleur tijdig te kunnen bereiken!  Truste voor de lezers ook en tot later!! Liesbeth

1. Colette Eissing:
    16 maart 2015
    Het gaat je goed af dat schrijven. Ga lekker slapen en voor morgen weer "speurvolle" dag gewenst.

Xxx Colette
  2. Andries Tromp:
    16 maart 2015
    De zon schijnt nooit zo mooi
    Als op de dag dat je op weg gaat.

Uit: "Het geheim van de schelp"

Groetjes Andrys
  3. Annegien:
    16 maart 2015
    Zo, de kop is er af..! Trusten voor nu en voor morgen een fijne dag!! Xx
  4. Gea van de Wiel:
    16 maart 2015
    Leuk om jullie te volgen op deze manier. Was al bang van Aafke niks te horen onderweg, ze kan heerlijk kletsen, maar is geen digibeet. Ik ben trouwens het zus(je) van Rient. Had mij al voorgesteld in een reactie die ik via FB kon zetten, maar zie dat nergens terug. Vraag maar aan Aafhe wie of hoe ik ben, jullie hebben tijd genoeg onderweg. Hou jullie in de gaten.
  5. Trees isendam:
    16 maart 2015
    wat leuk om je zo te volgen!! na mijn halve pieterpad weet ik wel zo'n beetje hoe het voelt en de spanning van te voren kan ik me wel indenken. 't is nog al geen end, he.
    lekker slapen en morgen gezond weer op en dan heerlijk verder richting zuid-west.
    x
  6. Marianne:
    16 maart 2015
    Trusten, en morgen gewoon maar doorlopen :) Je kunt alweer 15 km wegstrepen.
  7. Margre Sluiter:
    16 maart 2015
    Ha dat is heel leuk om het verslag te lezen en even via de website het plaatsje te bezoeken. Een mooie dag morgen. Groet Margre
  8. Louise:
    16 maart 2015
    Fijn, goed aangekomen! Lekker slapen em succes morgen! Kus!!
  9. Esther:
    16 maart 2015
    Meine liebe, tapfere Liesbeth und Weggefährtin!
    Es fällt mir doch schwer das Hollänische zu verstehen... Aber diese Woche ist Roeland da und der wird mir ab morgen genau übersetzen.
    Ich wünsche Euch eine erholsame, ruhige Nacht. Hetzt Euch nicht. Ich bin in Gedanken bei Euch, Eure Esther
  10. Yvonne Benders-Fraser:
    TJA, IK LOOP DUS , STOMKOP DIE IK BEN, EEN DAG ACHTER
  11. Erik Hendriks:
    17 maart 2015
    Zo, de kop is er af, goede start, goed weer, kop op! Loop en geniet!!
  12. Tineke:
    17 maart 2015
    Heerlijk om dit te lezen
    Alles komt weer terug. Vandaag zijn jullie dus op weg naar Angleur. Vraag Georges naar overnachtingsadressen en routes. Hij is..... speciaal maar weet wel veel en kan goede tips geven! Liefs. xx
  13. Alice Dingeman-Meppelder:
    Lieve stoere Liesbeth,

wij wensen jullie een hele fijne reis toe. Veel liefs,
    Bob en Alice
  14. Jet en Ronald:
    hoi Liesbeth.
    Elkaar al even niet gezien maar wij vinden het super dapper dat je dit evenement aangaat. En met zo'n start in Maastricht en een geweldige B&B kun je je geen beter begin voorstellen. Heel veel succes!
    Groetjes, Jet en Ronald
  15. Truus van Harlingen:
    22 maart 2015
    Net terug van de wintersport lees ik dat je p weg bent, Heb op de terug weg door België aan je gedacht. "Hier loopt ze dan, stoer hoor". Voetje voor voetje, Je komt er wel.