Dag 16 / 31 maart van Bourg Fidele naar Aubigny les Pothees 22,5 km

31 maart 2015 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Wakker wordend om 6uur is het buiten bijzonder turbulent! Storm en regen! We kijken elkaar aan...hmm lopen vandaag? Nog maar even wachten! Om 8uur toch maar op en gaan! Eerst een kattenwasje, het is ook nog koud! We ontbijten met stokbrood en Aafke eet ook nog een kop soep van gisteren...het weer wordt er niet beter op dus gaan we dan toch maar flink zijn! We drinken nog koffie bij de receptie en krijgen een tampon en betalen met de pas lukt niet! Dan maar contant! Ojee en dan zie ik ook nog een plas water onder mijn rugzak!! What the hell...alles zeiknat?? Nee vergeten de kraan van de camelbag dicht te draaien (ja Tijmen!). Om 10.15 dan toch op pad! En onder mijn hoed en in mijn roodkapjes poncho ( zeg  maar de gebochelde van ND)! voelt het wel knus en hoef ik alleen maar hier en nu te zijn! Het is ook alweer snel droog toch maar we houden alles maar aan want een garantie is er niet! We moeten ook weer door het bos maar met een asfaltweg en alsmaar rechtdoor! Er zijn hele velden met narcissen die staan te popelen om hun (lof)trompet te laten schallen en de bosanemoontjes volgen schuchter! Daarna volgt de campagne en met weemoed denk ik aan andere tijden, toen we op weg waren naar onze vakantiebestemming ergens in Frankrijk en dan van de autoroute afgingen om door de campagne te rijden op weg naar onze Chambre d'hote! En nu LOOP ik door de campagne, wind en later ook weer regen trotserend, naar Compostella!!

In Chilly gaan we om half 3 op een muurtje zitten om ons stokbrood te eten en even te rusten! En Jacobus schoof voor ons de wolken opzij, legde de wind stil en liet de zon schijnen! Om 14.45 stappen  we  weer op en moeten we het weer zelf doen en dat is goed voor een half uur hagel en regen op een stijgend pad met veel wind! Als we later in het open veld zijn zijn we speelbal van de wind! Ik weet mij met mijn mantra "Heer ontferm U, Heer ontferm U, Heer ontferm U",  goed op de been te houden en het voelt ook  goed  want het geeft mij het gevoel hiermee ook allen die mijn lief zijn te behelzen/omhelzen!

Tegen 6uur lopen we Aubingy binnen, we denken hier geld te kunnen tappen maar er is niets!! Ik denk dat ik net voldoende heb om voor ons beiden te betalen! Morgen beter hopen we!  Onze Chambre d'hote is snel gevonden en we hebben daar een eigen appartement! Een kamer als een balzaal! Maar het is eigenlijk  ook bedoeld voor een gezin!  Er is nog een landgenote Alice! Mij bekend van Fb! We krijgen als aperitief een heerlijke witte port en met elkaar  nemen we een heerlijke fles Bergerac uit 2008! We krijgen een Ardeens pasteitje, daarna Hachis de Parmantier, een stukje brie en een schijf appel uit de oven in de vorm van een roos, met  daarbij een soort caramelvla! Het was heerlijk! Ik ben al snel naar boven om eindelijk mijn blog bij te werken! Eerst maar douchen en wasje doen! Ook hier geen geluk met wifi! Dus moet weer een dag opschuiven! Dan  uiteindelijk maar naar bed!

Liefs Liesbeth

1. Marianne:
    1 april 2015
    Hoe je ook bij hoeveel kilometer je gelopen hebt of is dat voor de achterblijvers een mooie bezigheid. Door jullie geïnspireerd heb ik nu mijn wandeltempo, -frequentie en aantal kilometers opgevoerd -per week, niet per dag- en mijn respect voor jullie groeit per stap. Van Leidseplein naar Diemen-Oost is voor jullie vast een peulenschil, voor mij is het in elk geval een goed begin. Blijf ons inspireren dames, het is een olievlek van goede gevolgen die pelgrimstocht van jullie!
  2. Annegien:
    Trotsssss!!
  3. Rob:
    1 april 2015
    Is het heel flauw als ik zeg dat ik op 6-6-2014 Aubigny-les-Pothées binnenliep bij 28 graden?
    Hou vol! En geniet er maar van: je zult echt nog dagen krijgen dat je zou willen dat het een beetje zou regenen...
  4. Cor Bout:
    1 april 2015
    Wat kunnen wij, gewone stervelingen, hier tegenover stellen om ook zo bewonderd te worden. Want dat doet iedereen. Gekscherend werden jullie "bikkels" genoemd, maar nu heb je, uit en te na, bewezen dat te zijn.
  5. Lien van Diepen:
    1 april 2015
    Met grote belangstelling lees ik je blog. Wens jullie heel veel kracht.
    Nog een tip om gratis boeken op je tablet te downloaden:
    boeken.akcm.nl

Je hebt dan meer dan 5.000 titels ter beschikking.
  6. Gerard Poiesz:
    1 april 2015
    We volgen jullie wederwaardigheden met de kaart erbij met de routes erop (die van het Genootschap van Sint Jacob). Altijd weer benieuwd welke route jullie volgen. Jullie ervaringen kleuren de weg verder in. Moedig hoor. Door met een gezwinde pas! Ga zo door!
  7. Yvonne Benders-Fraser:
    Lieve kadozus en dag Aafke
    Eindelijk heb ik mijn grote achterstand ingelezen. Ik heb vandaag de hele dag "vrij" (((-: want mijn ventje is naar een hobbycollega in Hilversum. Ik ben niet meegegaan dit keer.. Goh ik doe het jullie denk ik niet na hoor. Wat een bewondering heb ik voor jullie. Zeker als ik nu naar buiten kijk en de regen met bakken uit de hemel komt. Ook jullie hebben daar last van en dan toch maar doorploeteren. Hopelijk komt toch echt die zon weer tevoorschijn. Liefst voor langere tijd en niet eventjes. Leuk te lezen van al jullie ontmoetingen. Hoe jullie toch ook steeds weer een slaapplek vinden met soms zeer lekker eten en vooral een lekker sapje(sssss)
    erbij (((-:
    Hopelijk zijn jullie valpartijen al weer vergeten en anders hoop ik dat alles weer snel in orde is.
    Geweldig dat je zo goed je blog blijf bijhouden. Ach, en een of twee daagjes niets is echt niet erg. Het moet ook leuk blijven.
    Ga zo door en pluk af en toe zo'n trompetterend narcisje en steek 'em op je hoed of in je haar en ga door met volle moed.
  8. Emelie:
    2 april 2015
    Ik wandel met jullie mee als je zo verder gaat met schrijven. Heerlijk ontspannen.
    De wind en de regen hebben we hier ook ,dus je mist niets. Je krijgt er alleen veel voor terug op jullie wandeltocht door de velden en met een heerlijk stokbroodje en een portje.
  9. Gea van de Wiel:
    2 april 2015
    Ik lees verscheidene keren dat je de tekst kwijt bent en opnieuw moet beginnen. Is het geen idee om de tekst eerst in je 'notities' te zetten en 'knippen en plakken'? Zo zonde ervan al je werk. Zulke leuke verhalen. Je kan anders m'n schoonzus Aafke ook eens wat laten schrijven. Gr Gea