Dag 146/ 8 augustus Santiago

8 augustus 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Hieperdepiephoera kleinzoon Ot is 3 jaar!

Zo, dachten jullie van me af te zijn maar ben ik er toch weer!
Niet dat ik veel te vertellen heb hoor maar toch even bijbeppen. En wat een leuke en lieve reacties allemaal dank dank dank, ik zou bijna naast mijn schoenen gaan lopen met een krullende neus erbij.
Hoe het nu is? Nog steeds onwerkelijk eigenlijk, het voelt alsof het een rustdag is en Rient een paar dagen in de buurt is en dan gaan we gewoon weer lopen.. Oh nee, het is klaar ik ben er. ...Nou dat landen zal nog wel komen, het heeft geen haast. We gaan eerst maar eens koffie drinken en taartje eten want Ot is immers jarig en dan mag Ommi trakteren.
We zwerven wat door de stad maar vinden geen kerk open om kaarsje te branden. Dat is gek. Misschien morgen in Finesterre dan?
We lunchen en doen wat aankopen, ik ga even terug naar hotel en lekker vast douchen. Aaf en Rient kopen wat voor onderweg morgen en komen dan ook totdat het etenstijd is. We vinden vlakbij een leuk restaurant en eten daar lekker en gezellig. Dan gaat Rient weer naar zijn tentje en pakken wij de rugzakken nog eens in. Dat voelt wel raar en ik bedenk nog eens wat mij van de aankomst nog het meest op het netvlies zit.. Aaf en ik staan stil en Rient komt bijna in slowmotion naar ons toegelopen... zo mooi en bijna onwerkelijk.
Overigens heeft Gerrit van ons via de webcam op het plein een foto gemaakt en op Facebook gezet en er een stralenkrans omgemaakt. Je moet wel weten dat wij het zijn maar ontzettend leuk natuurlijk.
Morgen wacht nog een belangrijke taak in Finesterre maar dat wil ik heel graag doen en Aafke niet minder.
Mooie zondag gewenst.
Liefs Liesbeth

1. Toos Rindertsma:
    Lieve Liesbeth
    Geweldig wat een prestatie,gefeliciteerd .
    Toos
  2. Marga:
    8 augustus 2015
    Lieve Liesbeth, wat een geweldige prestatie! Kan me het onwerkelijke gevoel voorstellen, na zoveel dagen stappen.... Morgen finesterre, een mooie bekroning, afscheid en begin. Ik wens je een prachtige dag. Ik moet denken aan de woorden van Augustinus 'mientras caminas, conocete, aceptate, superate' - het is maar een gevoel, maar ik denk dat het van toepassing is geweest op je reis. Geniet van de laatste dagen daar. Tot gauw, liefs, Marga
  3. Truus van Harlingen:
    8 augustus 2015
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!!
  4. Margre Sluiter:
    Geweldig in een woord. Margré
  5. Hettie:
    9 augustus 2015
    Fijn dat je er nog even bent, Liesbeth. Dan kan ik nogmaals even zeggen hoe geweldig ik het vind dat jullie aangekomen zijn. Dit is fantastisch, hè Aaaf?! Gefeliciteerd!
    Nog even en dan kan het nagenieten beginnen.
  6. Pauline Berkhout-van Buuren:
    9 augustus 2015
    Felicitaties met Ot. Nog een klein stukje en dan kan je hem weer vastpakken.

Ik heb genoten van de foto's op fb.

Er zullen er nog meer volgen, als herinnering?

liefs

Pauline
  7. Tini van maasbommel:
    9 augustus 2015
    gefeliciteert met de verjaardag van je kleinzoon Ot; ik vind het leuk, dat er nog een reisverhaal is gekomen, dat zullen we missen, als je weer thuis bent! Van al dat wandelen, daar moet je weer thuis van afkicken, denk ik, toch? Misschien een tijdje dagelijks een rondje om de kerk???? grtjs en liefs, Tini v.M.
  8. Arla Megens:
    9 augustus 2015
    Van Harte Gefeliciteerd met deze prestatie. Geniet ervan.
  9. Marianne:
    9 augustus 2015
    Nou liefie, dan blijven we je blog toch nog even doorlezen. Kunnen wij ook langzaam afkicken! xx je Nanne
  10. Emelie:
    Liesbeth en Aaf,
    Het is niet te geloven dat jullie al die km gelopen hebben. Ik heb genoten van jullie blog en verhalen.
    Zal het gaan missen.
    Jullie mijn gelukwensen en knuffels voor deze grote prestatie.
  11. Lyda Valentijn:
    9 augustus 2015
    Een bijzondere prestatie, gefeliciteerd allebei. Dank voor alle verhalen, Elisabeth. Ik wens je alle goeds en groet voor Aafke en Rient.
  12. Ernst en Yvonne Benders:
    9 augustus 2015
    Ha die zus, schitterend gedaan! Pracht prestatie voor jullie beiden. Thuis ga je de normale rugzak uit pakken die je hebt meegesleept. Daar zaten materiele zaken in. Je eigen rugzak met levenservaring is weer een beetje aangevuld met wat je ogen zagen en je hersenpan je liet registreren. Zo groeit je levensverhaal, zo wordt je rijk. Er is weer een stuk aangevuld met deze belevenis, wat morgen alweer een stuk geschiedenis is. Je hebt ons laten genieten van jouw belevingen en die van Aafke. Dat was erg leuk om te lezen. Bedankt. Hebben we toch ook een kijkje mogen nemen in jouw denk en leefwereld.
    Uiteraard ook gefeliciteerd met je kleinkind! Nou op naar huis en gaan genieten van je geschiedenis.

Ernst en mijn wederhelft Yvonne.
  13. Peter en Gerda:
    9 augustus 2015
    Nu te voet onderweg naar Finisterre?
  14. Joke:
    9 augustus 2015
    Ja, hoe kun je nu de knop omdraaien. Je bent er. Je hoeft niet meer te lopen. Wat een vreemde gewaar wording. Daar kun je niet echt van genieten. Maar waar je wel van kunt genieten is jullie doorzettingsvermogen en je wil om het te KUNNEN.
    Geweldig.
    Groet Joke
  15. Cor Bout:
    10 augustus 2015
    Heb de foto bij Gerrit bekeken. Moest wel flink uitvergroten. Die stralenkrans er om heen zetten was niet nodig. Jullie straalden al van je zelf. Inmiddels zal alles achter de rug zijn en rest nof het (voorlopig) afscheid nemen van Af en Rient en je trip naar het vliegveld. En als je dan op vliegreis huiswaarts bent, moet je je dan indenken dat wat je nu in 2 uur of daaromtrent doet, je eerst 5 maanden met de benenwagen hebt gedaan. Voorwaar petje af. Maar dat bespreken we vrijdag wel
  16. Mariska Bos:
    10 augustus 2015
    Gefeliciteerd dat jullie er zijn!
    Groetjes van ons allemaal!