Dag 143/ 5 augustus van Melide naar Salceda 25 km

5 augustus 2015 - Salceda de Caselas, Spanje

Zeven uur geweest en we zijn op pad, weer frisjes maar dat zal wel beter worden. Aaf loopt een stukje op met Marieke en ik met haar man Evert. Het zijn echte lopers, ze zijn ook al  naar Rome gelopen. Met elkaar stoppen we voor 9uur voor koffie en wij ontbijten erbij met tostadas con queso. Dat smaakt lekker. Hannes is er ook en Anita. En voort maar weer..We stoppen nog eens even om de fleece uit te doen en te snoepen van de frambozen die ik gekocht had, jammie. Er is weer aardig wat klimwerk maar de bof is dat het weer bewolkt is. Om half 12 stoppen voor de lunch en er is een Zwitser met een Spaanse schone en zij wil wel voor ons bellen voor onderdak. De eerste paar adressen zijn completo maar uiteindelijk toch een kamer voor 2 in Salcedo, dan moeten we wel ff doorkachelen. Dat klimwerk breekt me wel een beetje op, de heup vooral. Bij een klim wil zelfs een Italiaanse me helpen. Maar dat hoeft gelukkig niet, we praten even en als ze begrijpt dat we in NL begonnen zijn ben ik meteen haar idool. Dat is grappig. Het is wel een beetje afzien en bij de laatste stop heeft Aaf contact met Rient..Hij is in de buurt. Nee niet halen, we lopen zelf. We stoppen nog een keer voor thee en een stel jongelui uit alle windstreken wordt helemaal enthousiast als zij ook horen dat we in NL gestart zijn. We worden onmiddellijk tot "Camino Stars" uitgeroepen en een van de jongens wil met ons op de foto. Ze zwaaien ons uit bij vertrek. Uiteindelijk komt Rient ons tegemoet, draagt Aaf's rugzak en de laatste 15 minuten, bij de laatste klim, de mijne ook! Op de buik, hij lijkt wel een pakezel. :) We zijn blij als we eindelijk aankomen en gaan meteen aan het bier en praten bij. Dan gaan wij de kamer opzoeken en douchen etc. We halen ook eea uit de rugzak, dat neemt Rient mee en na aankomst in SdC voor mij weer retour. Ik zie dat ik gisteren mijn zijden kussensloop vergeten ben.. Nou ja ik ben wat meer dingen kwijtgeraakt maar dat is maar materie, ik heb zoveel meer teruggekregen, meer dan ik onder woorden kan brengen. We gaan met de auto naar het restaurant iets verderop..eten daar heerlijk en drinken er een lekkere wijn bij die ik voor mijn rekening neem. Het leven is tekort om slechte wijn te drinken, ik citeer Gerard! Dan gaat Rient door naar Santiago, kan ie wel met de auto :) en lopen wij terug naar ons onderkomen. Ik maak het blog van gisteren en ben te moe om meer te doen..Morgen de laatste hele dag. Nog steeds kan ik me geen voorstelling maken van aankomst en van wat daarna komt maar ook nu kan ik alles loslaten en laat ik het maar gebeuren. Nu eerst slapen.
Liefs Liesbeth

1. Pauline:
    6 augustus 2015
    Lieve Liesbeth, trouw met je meegelezen en af en toe ook met je meegelopen :). Ik heb bewondering voor jullie loop-vermogen. Jullie hebben je samen óveral doorheen geslagen en dat is heus niet altijd eenvoudig geweest. Dat kan niet anders. Morgen een bijzondere dag. Elke dag was bijzonder, maar dit is een heel speciale. In gedachten ben ook ik bij je. Lieve groet, Pauline
  2. Giesbeer:
    6 augustus 2015
    Hohohoho!! Nou houdt toch wel half Nederland de adem in!
    De eindstreep, geniaal, wij willen alles weten! X
  3. Gea van de Wiel:
    6 augustus 2015
    Was een paar dagen stil, had Rient ook al ge-Appt, maar die is niet in de lucht, blij dat m'n (grote) broer bij jullie is. Het wordt spannend!!!!!
  4. Hennie Kikkert:
    6 augustus 2015
    Lieve Liesbeth, dank je wel voor de vele dagen meeleven en mee genieten van de mooie plaatjes en de humor die in je verhalen. Succes de laatste dag en veilige terugreis straks. Ik heb je een beetje mogen leren kennen als een positieve vrouw. Doe de groeten aan Aafke en aan Rient, mijn neef.
  5. Tini van maasbommel:
    6 augustus 2015
    goedzo, bijna bij de finale.......grtjs, liefs, Tini v.M.
  6. Arlette:
    6 augustus 2015
    Dat zal een bijzonder gedenkwaardig moment worden. Voldoende zakdoeken bij de hand? Slaap lekker straks en goede voltooiing van jullie voettocht!
    XXXXX enz. Arlette