Dag 142/4 augustus van Lestedo naar Melide 21 km

4 augustus 2015 - Melide, Spanje

Om 6.45 naast het bed en om half 8 helemaal nuchter de deur uit. Het is mistig en brrr koud! Langs de weg overal spinnenwebben, het lijkt wel herfst. Het is trouwens stil, we lijken wel opeens weer de enige te zijn. En ik voel me wat raar en een ontheemde.
Ruim voor 9 uur zijn we in Palas de Rei en zien we we veel pelgrims maar we kiezen een bar, een bruine kroeg, voor ontbijt. Lekker rustig daar, maar even later komen ook Jeanet en Daan binnen.  Koffie en 2 croissants verder kunnen we er weer tegen en kunnen we er wel weer tegen. We stoppen even in Pontecampaña en een uurtje later, om een uur of 12 even verderop, stoppen we voor de lunch, 2 borden gazpacho ieder, dat was lekker!!
Dan maar weer door en ik merk dat het nu ook vervreemdend voelt om naar het eind van de tocht te lopen. Nog steeds kan ik me er niets bij voorstellen, geen idee hoe dat gaat voelen. Ook nog niet bij de thuiskomst trouwens. Nou ja dat laatste wel enigszins natuurlijk. Maar ik kan alle gedachten daarover ook snel loslaten.
De gaten vallen overigens in de sokken van Aafke, zowel de kleine- als ook de grote tenen mogen buitenspelen en mijn t-shirt wordt steeds luchtiger.

Dan nog eens een stop om een banaan te eten en later drinken we samen met Hannes uit Zuid Tirool nog een koppie thee en maken ons op voor de laatste kilometers. Voor 16.00uur zijn we in Melide en drinken eerst een pilsje! De stenen paal geeft nog 51 km aan naar SdC. We proberen een paar Albergues maar alles is completo.Uiteindelijk een kamer met 3 stapelbedden, wij een onderbed en later volgen nog een moeder en dochter uit Oostenrijk en een Spanjaard. Geen privacy en dat is weer ff slikken maar oké dan. Het bekende ritueel volgt en daarna lukt het mij om on line in te checken voor het vliegtuig. Goed bezig Benders :) Dan is het etenstijd, we lopen eerst wat rond en eindigen dan toch weer naast de Albergue. ..maar dat is ook weer ff wennen, veel herrie van de geluidsinstallatie en hard pratende Spanjaarden en dat vind ik niet echt fijn, vooral de combinatie. Het is zoals het is..Daarna drinken we elders nog een glaasje en terug naar de Albergue, men gaat vroeg slapen dus blog kan ik schudden dat moet dan morgen...(en dus nu een dag later) maar mijn ogen branden ook mijn hoofd uit dus slapen geblazen.. Morgen nog een km of 16 en  hoop ik dat we bijtijds aankomen en nog moed en tijd te hebben voor het vervolg...
Liefs Liesbeth

1. Colette Eissing:
    5 augustus 2015
    Hoi Liesbeth het gaat dus echt bijna gebeuren. De laatste loodjes. Succes het laatste stuk
  2. Peter en Gerda:
    5 augustus 2015
    Liesbeth, hou er rekening mee, camino's waar dan ook, zijn een gezond virus, gaan niet meer over en zijn met geen enkel medicijn te bestrijden!!!!!!!
    Gr., Peter.
  3. Tini van maasbommel:
    5 augustus 2015
    Je bent nu al zo ver...... dat laatste stukje lukt beslist, maar dat het vreemd voelt, kan ik me best voorstellen. goeire reis verder, liefs, Tini v.M.
  4. Diny en William:
    5 augustus 2015
    Lieve Liesbeth en Aafke, de laatste loodjes zijn aangebroken. We wensen jullie een prachtige aankomst in Santiago! Groet St. Jacques van ons, en een inspirerende pelgrimsmis in de kathedraal toegewenst! Voor nog even in Spanje ' buen Camino' maar dat geldt ook voor straks thuis als je levenspad verder gaat. Liefs Diny en William
  5. Marianne:
    6 augustus 2015
    Ja pelgrims, nog even, dan de laatste kleine wasjes, blogs en verdiende wijntjes, de laatste stapelbedden en bijzondere ontmoetingen in een bijzondere context. En de allerlaatste selo. Dan is het af en kunnen jullie omkijken en alles in je hoofd terugzien. Het begin met de korte wandelingen, saaie wegen en regen, de vraag waar ben ik aan begonnen. Nu weten jullie het antwoord en is het jullie verhaal geworden. Diepe buiging voor allebei en geniet van je intocht. Tot volgende week Liesbeth, dikke kus van Paul en je Nanne
  6. Maria:
    6 augustus 2015
    De laatste loodjes wegen soms inderdaad het zwaarst.
    Groetjes en succes Maria
  7. Ernst en Yvonne Benders:
    6 augustus 2015
    Hallo Zus, Ja lijkt mij best een paar dubbele gevoelens. Zo lang onderweg en dan het eind in zicht. Het gevoel erbij, van heb ik hem toch maar geflikt.. en toch al weer bezig zijn om naar huis te gaan, toch weer fijn en dan het afscheid nemen van het loopfestijn.

Verdwaasd in het vliegtuig. Naar huis en toch ook weer weg van wat je meer dan 140 dagen hebt gedaan, wat een stukje van je leven is gaan worden. Wees er in ieder geval zeker zijn dat die herinnering je niemand afneemt en dat er thuis weer mensen zijn die het fijn vinden dat je weer "normaal" bereikbaar bent. Een dikke knuf en tot vlug, je broer.
  8. Kees Poiesz:
    6 augustus 2015
    Tsjonge jonge wat een geweldige pelgrims zijn jullie. Het einde van deze loop is in zicht en dat moet een fantastisch gevoel geven. Dit heb jezelf gedaan met je eigen benen. Wederom Chapeau!!
  9. Nanda:
    6 augustus 2015
    Pelgrims kunnen jullie je nu zeker noemen..respect hoor. Veel succes de laatste kilometers en geniet ervan. Lieve Aaf, ben blij je straks weer te zien en knuffelen, hou van jou x
  10. Truus van Harlingen:
    6 augustus 2015
    Leef bij de dag,in het moment, leef in het nu, nu,straks en later, meer is er niet!

Knappe prestatie, ik doe het je niet na!
  11. Greet DErksen:
    6 augustus 2015
    PROFICIAT Geweldig wat jullie gepresteerd hebben
    Geniet van de binnenkomst Veel liefs van Greet uit Herveld
  12. Annegien:
    6 augustus 2015
    We zijn er bijnaaaa, we zijn er bijnaaaa...!!