Dag 131/ 24 juli van San Martin del Camino naar Astorga 26,5 km

24 juli 2015 - Astorga, Spanje

Om.6.15 op en ontbijten en om 7uur lopen we buiten. Lekker fris, dus de fleece aan deze keer. Na 7,5 km zijn we in Hopital d'Ortega en tijd voor koffie die we cadeau krijgen van het Italiaanse stel uit de Albergue. Leuk. Tussendoor stoppen we nog even 10 minuten en voor San Justo de la Vega wat langer op een steen, om de voeten even af te laten koelen en om dan door te stomen naar het dorp zelf en daar eten we een lekkere bocadillo met kaas en tomaat en met de blote voeten op de stoel.Om half 3 weer door en om half 4 komen we in Astorga aan. Offico de Turismo is nog dicht dus kijken we even bij een tijdelijk Romeins kamp, een  jaarlijks terugkerend evenement. Daar drinken we ook een pilsje en dan terug naar het Office, ik vraag ook waar de Redemptoristen kerk is maar die is helaas aan het andere eind van de stad. Aaf zag onderweg een aanplakbiljet hiervan! We krijgen het  adres van een Albergue, de Hostals zijn nu extra duur door het evenement. We slapen met een aantal anderen op de kamer, ook een fietsende landgenoot. Ik ben niet helemaal enthousiast maar oké. Snel douchen en dan wel een heerlijke massage van voeten, benen, onderrug voor 15euro/half uur! Even bijkomen daarvan en dan wasje en bed klaar maken, dan is het inmiddels 19.00 uur dus op weg voor avondeten. Voor 12euro pp inclusief wijn.
Zo, ik moet naar bed, hier is het vroeg ... ik heb nog even een vraag aan de degene die mij iets meegegeven hebben voor Cruz de Ferro, ik geef mijn steentjes mee aan de Oceaan in Finesterre en zou dat graag met alles doen, ik kom daar nog op terug morgen maar als iemand dit liever niet wil dan graag een app of sms of Gmail en dan zo snel mogelijk want over 2/3 dagen hopen we daar te zijn.
Liefs Liesbeth

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne:
    25 juli 2015
    Jullie schieten lekker op zeg, nog twee-drie weken? En flinke etappes ook. Jullie lopen gesmeerd lijkt het wel. Dat wordt nog afkicken. Maar dat is van later zorg. Het lijkt wel alsof de laatste loodjes het lichtst zijn! Vasthouden maar, xx Nanne
  2. Tini van maasbommel:
    25 juli 2015
    wat zal het stil en rustig zijn, als jullie weer thuis zijn...... maar dat duurt nog even, dus: ga zo door; Liefs, Tini v.M.