Dag 130/ 23 juli van León naar San Martin del Camino 18,5 km +8 met de bus

23 juli 2015 - San Martín del Camino, Spanje

Om 7u op, we voelen ons fit en uitgerust en hebben er weer zin in en om 7.45 naar de bushalte, de beheerder, van het universitaire studentencomplex, liep mee voor de weg! Om 8.15 kwam ie en voor 1,40 kunnen we 8 km mee. En voor we het wisten zaten we aan het ontbijt in Virgen del Camino. Lekker wentelteefjes en koffie. En om half elf nog eens koffie in Vilverde de la Virgen. De eerste 5 km zaten er op. Wat verder kreeg ik een stempel,een bloemetje een biscuitje en 3 kleine pruimen, dit alles voor een klapzoen op de wang. De man staat hier kennelijk altijd met zijn attributen en praktisch iedereen stopte er ook. De route is de historische en gaat grotendeels via een pas langs de weg. De andere route hebben we gemist maar eigenlijk liep iedereen deze kant op. Inmiddels heeft Aaf last van de schouder en ik heb flink pijn aan mijn been/ heup, wat nu weer en ik baal er ook van. Om half één in Villadangos del Páramo, ik neem maar weer eens cola, ze zeggen dat dat goed is en een bocadillo met omelet en Aaf met kaas. Om half 2 weer op weg en het valt niet mee. Maar om 15.00u zijn we in de Albergue, kamer voor 2, handdoeken en lakens, douches en wc's om de hoek, 15euro pp. Het ziet er allemaal schoon en keurig uit. Jammer dat ik geen badpak bij me heb, er is een swimmingpool. Volgt het bekende ritueel van douchen en wassen. Dan in de schaduw lezen en vast aan blog begonnen en verder lezen.
Om half 8 aan tafel met een Waalse, een jonge vrouw uit Londen, een echtpaar uit Italië, een vrouw uit Italië en een man uit Marseille. Je raakt gewoon in de war van al die talen maar we redden ons aardig en men is ook hier onder de indruk van onze tocht. Aaf zingt nog een stukje Moustaki en I'm gonna knock on your door en ik doe de tweede stem. Klonk best goed. We gaan nog even buiten af koelen en dan is het al bijna tijd om.... Morgen weer een dag ,we willen vroeg starten en dan maar kijken wat het lijf er van zegt.
Liefs Liesbeth

1. Tini van maasbommel:
    24 juli 2015
    Heel goed: van zingen word je blij; sterkte, Tini v.M