Dag 129/22 juli rustdag in León

22 juli 2015 - León, Spanje

Nou dat klinkt niet echt geweldig ..Aaf wordt nog doodmoe en met knallende hoofdpijn wakker, ik nog steeds last van de darmen en been doet moeilijk. Aaf neemt paracetamol en blijft voorlopig liggen, hopelijk helpt het, ik heb een lege maag en ga toch de stad maar in. Het is gelukkig wat minder warm nu nog, maar 21graden en dat voelt echt beter. Ik loop een rondje ik weet ook niet zo goed wat ik wil. Ik kom bij een van de pleinen van gisteravond en daar is nu markt dus koop ik perziken, bananen en kersen. Als ik bij de kathedraal kom zitten daar Carmen en Maarten te ontbijten, ik mag aanschuiven maar ik laat ze graag samen. Wel wil Maarten een foto samen met mij en dat blijkt meteen de laatste, batterij leeg en geen oplader meegenomen. Ook Carmen wil een samenfoto en dan neem ik toch maar afscheid, ik betekende veel voor hen op de Camino zeiden ze., ik wens ze nog eens alle wijsheid en na een dikke knuffel verdwijn ik snel om de hoek. Een stuk verderop drink ik dan koffie met een grote croissant erbij. Dan nog even langs een soort van gezonde winkel voor een halve liter melk van vandaag, potjes yoghurt, cakejes voor onderweg en stukje chocolade- en een soort van appeltaart. Nou misschien knappen we van dit alles wel weer een beetje op. Bij terugkomst is Aaf nog niet helemaal opgeknapt, wel een tuk gedaan dus ik laat haar maar lekker liggen en ga wasje doen en daarna de tuin in. Naderhand blijkt dat er 2 wat verloren zieltjes waren die het even niet meer zagen zitten. De lange warme dagen waren toch net wat teveel.?! Ik begin maar vast met blog en later komt Aaf ook en is ze in elk geval van de hoofdpijn verlost. Fijn. We zitten lekker onder de boom in de schaduw en er wordt gelezen en geblogt en opeens voel ik handen door mijn haar, oh Hoe heerlijk, krijg ik zomaar een hoofd- en voet massage van Aaf. Dat dit puur genieten is hoef ik vast niet uit te leggen. Dankjewel lieve vriendin.
Als ik later de was ga afhalen ligt shirt en handdoek van Aafke op het dak.Ze vraagt  even hoe of wat en dan samen zoeken naar het juiste openstaande raam en met de lange bezemsteel redden we ook andere kledingstukken. Zo, na gedane arbeid mogen we weer onder de boom en smikkelen van de lekkere stukjes taart, Aaf haalt koffie uit de automaat erbij. Dan zijn er nog lekkere kersen.Ja zo houden we het wel vol maar dat heeft de langste tijd geduurd want morgen weer aan de bak maar wel de stad uit met de bus en dan maar kijken hoever het morgen lukt.
Voor 20.00 lopen we richting kathedraal want daar is ook office de turismo. Daar vragen we hoe het zit met de bus, nou dat is mooi die gaat om het half uur. Dus dat zit wel snor. We gaan hapje eten, mijn mooie diepe bord met pasta is meer mooi dan gevuld. .goed voor de holle kies, nou dan maar brood erbij. We lopen toch nog wat rondjes en ontdekken ook het hotel dat we aangeraden hadden gekregen, ziet er leuk uit en ligt aan een mooi plein. Nou ja we hebben nu ook een goed onderkomen. Er valt nog veel te zien maar ja... we drinken nog een glaasje en proosten op de laatste ronde. Niet voor te stellen. Bij de Turismo hebben ze het over 300km, volgens Rient nog 284. Ik geloof Rient op zijn woord! We nemen nog een ijsje bij ons om de hoek, heerlijk en dan is het tijd voor alvast pakken enz. Het is al laat dus snel slapen nu.
Liefs Liesbeth

1. Renske en Lianne:
    23 juli 2015
    Terwijl er enorme aantallen wandelaars langs de Vrijwilligerscentrale Nijmegen lopen lezen we met ontzettend veel plezier én respect de blog van jullie ongelooflijke wandeltocht! Nog 284 km te gaan (ook wij geloven Rient)! Succes!

Lianne en Renske (oud collega's Rient)