Dag 124/17 juli van Boadillla del Camino naar Villarmentero de Campos 18 km

17 juli 2015 - Villarmentero de Campos, Spanje

Om 4uur werd er al gerommeld, toch maar negeren en pas..om 6.15 op en voor 7uur zijn we al aan de loop! En om half 9 achter de koffie in Fromista met croissantje en halve bocadillo met omelet want er moest nog wel ontbeten worden. Carlos uit Tenerife zagen we ook binnenkomen en hij hield het vandaag voor gezien, last van een blaar.
We zien hem vast nog wel eens. In het volgende dorp drink ik thee en kopen we een banaan. Tegen het middaguur komen we bij de kerk in Revenga de Campos en steek ik kaarsjes aan, ze zijn wel electrisch maar niet minder betekenisvol.. Ze zijn ook met een speciale intentie aangestoken!
Dan toch maar verder, vandaag willen de benen niet zo erg. Vermoeidheid, de warmte of omdat het pad langs de weg loopt? Ik voel me zo in elk geval wel minder één met de natuur, je maakt er zo minder deel van uit lijkt wel, terwijl aan beide kanten er toch genoeg moois ook is. Maar het ontgaat me ook een beetje, krijg mijn hoofd ook niet leeg. Misschien dan toch de zorgjes over- en om het een en ander? Nou ja, als ik het dan niet los kan laten dan maar accepteren dat het er is, dat het zo is. Het is zoals het is, toch?! Morgen weer een andere dag.
Het is 12u en we verlaten het dorp, nog een uurtje tot Villarmentero de Campos en Aaf ziet al meteen een Albergue en die ziet er aardig uit. Beetje hippieachtig maar helemaal goed. Er was zelfs een tipitent maar ik kan met mijn rug slecht op een luchtbed liggen en bovendien is de wc te ver voor het geval dat..? Maar de kamer met 10 stapelbedden is ruim en er is nog niemand en kunnen we dus kiezen. 7 euro voor slapen,10 voor diner, en ontbijt donativo.
Sta ik in de douche, kraan aan ehhh...geen slang met douchekop.. dan maar ff zo naar de ander ruimte ernaast. .
De was wordt gedaan dus dat is boffen. Er blijkt een echtpaar te zijn, zij komt uit Nepal en maakt sieraden, ik koop een armbandje en we hebben een mooi gesprek, Aafke zit bij haar echtgenoot, hij komt uit Barcelona en is op zn veertigste gestopt met zijn werk als acteur en gaan reizen en heeft  zo ook in Nepal zijn vrouw dus ontmoet, ze hebben 2 kinderen en zoeken nu een huisje hier in de buurt, en hij geeft Reiki. Daarna ben ik aan de beurt. Bijzondere ervaring, ik heb het gevoel dat ik een halve meter boven de stoel zit en later er weer in zak? via mijn 6e chakra, spirituele oog, komt een witte licht flits en ik blijf lang zitten in de stoel. Er volgen nog mooie gesprekken. Dan doet Aaf een dut? Ik zit  buiten op terras met een glaasje rosé en lees. Daarna een gesprek met Wilbert, hij vertrok vorig jaar uit Dongen en zou ook terug lopen totdat hij hier kwam en bleef hangen. Is nu al een jaar hospitalero hier en werkt nu Jessica uit Amerika ook in. Hij heeft al vele goede veranderingen aangebracht en het is hier ook schoon! Om 19.00uur avondeten met de andere pelgrims. Allemaal even lekker en er is veel. Ik blijf nog wat napraten met Lisa, studente uit Amsterdam, komt eigenlijk uit  Berlin maar is met 15 jaar in een pleeggezin in Den Bosch geplaatst. Mooie slimme meid van 20 jaar. Om 22.15 naar bed en slapen.
Liefs Liesbeth

1. Wil Melgert-Felen:
    19 juli 2015
    Oh,wow, Wat een bijzondere ervaring moet dat Reiki voor jou geweest zijn. En dat het zomaar op je Jacobspad kwam.
  2. Kees Poiesz:
    19 juli 2015
    Nou lekkere voetjes heb jij!!
    Maar.........wat hebben die voetjes al wat kilometers gelopen.
    Chapeau!!