Dag 12/27 maart van Mazee naar Oignies-en-Thiérache 23 km

27 maart 2015 - Oignies-en-thiérache, België

Nou daar gaat ie weer!  Redelijk geslapen, mijn hand was toch wat pijnlijk dus Aafke doet er een zwachteltje om ter ondersteuning! Na goed ontbijt en  lunch mee, vertrekt eerst Jaap daarna wij en Janet loopt met ons mee! We besluiten langs de RN te lopen niet echt druk en toch ook mooi! Janet praat heel wat af en ik laat het maar aan Aafke over! Ik had al ontdekt dat ik eigenlijk nog niet zoveel te zeggen heb, komt dat door alweer 3 jaar alleen te zijn?  Ik weet het niet maar ik wil stil zijn en me verwonderen, ontmoeten is heel leuk maar ik wil daarna weer op mezelf zijn of iets van dien aard?! Enfin we lopen dus lekker door en om 11.15 zitten we achter de koffie en alle drie druk op tablet of telefoon! Is ook niet echt  rustig :-) ! Om 12.15 gaan we weer op pad en nemen hartelijk afscheid van Janet, zij gaat richting Parijs!  Aafke en ik lopen door tot13.15 en vinden dan een bankje in de zon in Oilloy! He bah mijn ei van gisteren geplet in mijn tas,  zacht gekookt! Nou ja kleinigheidje hou je toch nietwaar! Om half 2 weer verder en om 14.00uur beginnen we aan de Ravel met schelp!! We zitten goed! Een stukje verder gaat het officiële pad het bos in, we zien veel modder dus besluiten we om toch maar de "koninklijke"  weg te volgen! Zo komen we er ook, het is een vals plat dus we blijven stijgen! Tegen half 4 eten we op een bankje onze laatste boterham en kunnen we een plasje kwijt! Tegen 17.00 zitten we in de kroeg achter een pilsje in Oignies! Daarna maar meteen een cheeseburger met frites en een bakje salade erachter aan met een glaasje wijn! Wie doet ons wat! Voor 20e de buik vol! Dan op zoek naar ons onderkomen, we stonden bij een mooie gite met eenzelfde naam maar moesten een chalet hebben? Er was ook niemand! Dan maar weer even terug naar de grote weg, komen we langs een auto waar 2 jongemannen naast staan die we ook al in de kroeg ontmoet hadden! Oja riepen ze u gaat naar Compostella! En eentje pakte uit de auto 2 flesjes bier, want zei hij, het is dan een goede gewoonte om samen zo een pilsje te drinken, wij hadden daar niet veel trek in  niet maar het was  lastig weigeren! Maar goed ook want Jacobus kwam langs! Deze keer was het de mevrouw van ons chalet! We moesten veel verder naar boven doorlopen!  Dus snel bier wegwerken en de jongens het goede gewenst en op naar boven! Daar helpt ons eerst de buurman en daarna de zoon van de eigenaresse die aan de overkant woont!

Er is nog een pelgrim maar niet aanwezig, is vast eten en het is vast Jaap zegt Aafke ! Als ik onder de douche vandaan kom zit hij er ook! We praten weer wat, hij wil morgen voorbij Roicroi want hij gaat ook over Paris om vrouw en zoon te ontmoeten. Daarna zoeken we ons bed op en dooft het licht om 21.30!

Liefs Liesbeth

1. Kirsten Achterberg:
    30 maart 2015
    Wat is het ontzettend leuk om jullie op deze manier te volgen! Ook Lisannah leest graag de stukjes mee. Ik denk dat jullie na het volbrengen van de tocht geen eieren meer kunnen zien... Liefs en succes maar weer.
    Kirsten
  2. Albert:
    30 maart 2015
    Ook ik volg jou< Liesbeth en Aafje, op de voet. Jullie verhaal roept veel her-in-neringen in mij op, ook al volgen jullie een andere route. Het geeft mij veel stof tot meditatie in deze goede week. Het ga jullie goed en goed! Albert
  3. Jan:
    30 maart 2015
    hoi Liesbeth, ik hoor bij Jan Timmermans..... en wil volgend jaar een deel vanuit spanje gaan lopen.......dus leuk je verhalen.
    Heb jij getraind van te voren, hoeveel lopen jullie per dag en hoelang is dat? Reserveer je al vooruit je slaapplaatsen of zie je wel wat je tegenkomt? Hoezwaar is je rugzak? daar zie ik nog het meest tegenop. hoewel ik waarschijnlijk alleen mooi weer zal hebben. Loop ze Liesbeth en ik snap je als je bedoelt dat je stil wil zijn en je verwonderen..........
  4. Christa:
    30 maart 2015
    Hallo Aafke en Liesbeth, wat een verhaal, ik ben laat begonnen met lezen maar een begonnen kon ik niet meer stoppen dus alles in een keer gelezen, Geweldig, het lijkt net of ik erbij ben, RESPECT hoor, heel veel succes verder.
  5. Anita:
    30 maart 2015
    Lieve t. Aafke en Liesbeth, wat gaan jullie goed! Leuk dat we zo op de hoogte worden gehouden van jullie belevenissen.
    Keep calm and walk on ;-)
    Dikke kus van Anita & Peter, Guido & Milano
  6. Toos Rindertsma:
    1 april 2015
    Wat een geweldig mooie,spannende verhalen Liesbeth.Wat zijn jullie een ontzettend moedig stel,petje af.
    Ik verheug me dagelijks op je fantastische verhalen Liesbeth
    Ga jullie goed! Ga zo door
    Lieve groet Toos
  7. Mariska Bos:
    2 april 2015
    Wat leuk dat jullie nu regelmatig eens met andere mensen op stap kunnen zijn. Maakt het wel een beetje gezelliger toch?