Dag 117/ 10 juli van Viloria de Rioja naar Espinosa del Camino 18 km

10 juli 2015 - Espinosa del Camino, Spanje

Vannacht om 23.30, ik sliep bijna, gaat er opeens buiten licht aan en is de stilte opeens lawaai..jee wat is dat nou, je zou er een hartverzakking van krijgen. Natuurlijk moet ik ff uit het raam kijken en zie ik een grote loods en wordt er een grote aanhanger met een tractor naar binnen gereden.?? Het lijkt alsof er iets geoogst is? Of zijn ze bezig met ehh heroïne? ik zie er een mooi verhaal in voor een detective. Na een half uur is het weer stil en doe een nieuwe poging om te gaan slapen. Dat lukt want we verslapen ons, wekker leek niet nodig maar nu is iedereen pas om half 7 op. Het ontbijt is sober te noemen. We betalen ieder nog 10Euro voor de maaltijd van gisteravond en ontbijt nu. Dat leek ons voldoende. Tegen half 8 stappen we de weg op. Ik denk dat  wij de anderen vermoedelijk niet meer zullen treffen, zij maken meer kilometers. Maar zo is het ook goed. Ik bedenk dat de gesprekken van gisteravond al heel lang gevoerd worden maar dat is ook goed want ze moeten ook door jong en oud gevoerd blijven opdat er ook een goede toekomst blijft voor volgende generaties. Zo dit was de ochtendoverweging. .
Om 9.45 lopen we Belorado binnen en een kwartiertje later zitten we op het terras voor de koffie en een bocadillo, hè daar knapt een mens van op. Even later komt een fietsster erbij zitten, Leonie uit Nederland. Zij fietst en haar man is er met de camper. Zo kan het ook, maar zo mis je volgens mij wel alle mooie en leuke contacten. Maar ieder zijn weg. Om 10.45 maar weer eens opstappen en een uurtje later komen we in Tosantos en vinden daar ook een Bar maar gaan wel binnen zitten want buiten is al veel te warm. Ik neem weer een boccadillo met kaas waarvan de helft meegaat en Aaf patates en dat blijkt een bordje frites te zijn met mayonaise en pittige rode saus, niet te weinig! Na half 12 maar verder. Het is warmmm. Ik ben blij dat de rugzak toch wat lichter is. Mijn regenjack, legging, 2 shirts, camelbag, 2 paar sokken zijn met Rient mee. En met deze hitte is dat extra prettig. Ik voel mezelf vandaag ook lichter alsof ik een nieuw evenwicht gevonden heb. En ik loop zonder pijn ook nog eens. En ik loop wat te mijmeren over de terugreis....auto, trein, vliegtuig? Daar ben ik nog niet uit maar dat hoeft ook nog niet want volgens het boekje is het nog 549,4 km naar SdC Om ongeveer 13.45 zijn we in Espinosa del Camino en melden ons in het enige restaurant en is de herberg aan de overkant. De baas loopt mee voor Sello en we betalen 5euro pp voor slapen, en maaltijd en ontbijt in restaurant daar horen we de prijs nog wel van.
We hebben een kamer met 4 bedden maar vermoedelijk komt er verder niemand en op een ander kamer ligt een Amerikaan die al in SdC was en hier nu hospitaleros is voor enkele dagen? Hij vertelde dat hij een Spaanse moeder en een Duitse vader (Hamburg) heeft. En dan volgt het bekende ritueel van douchen en wassen, maar voor 2 euro doet de machine dat voor ons.Om 19.00 kunnen we eten dus tijd om te lezen etc. Ik ben nu bezig met blog in het restaurant want in de Albergue is geen wifi. Als ik weer terug ga is de was al droog,dat is praktisch binnen een uur. Om 19.00 uur op voor de maaltijd en Pablo, de Amerikaan, komt erbij zitten en wil steeds Duits praten en later toch Engels, hij spreekt ook goed Spaans. No pasa nada...dat moet ik onthouden maar hij zal het opschrijven en ook nog wat andere zaken. De restaurant /Albergue eigenaar brengt ons nog een orujo de Hierbas, een likeurtje omdat we zo maja(pretty etc.) zijn.. . Ik sluit nu alvast af want straks heb ik geen wifi meer. Bedtijd zal vast op tijd zijn want morgen weer vroeg op maar gelukkig geen 34 graden, slechts 26. Fijn weekend en..

Liefs Liesbeth

1. Gerrit:
    10 juli 2015
    Fijn dat het lichamelijk weer goed gaat. Nog even en dan passeer je de 500 km grens. Geweldig.
  2. Rob:
    10 juli 2015
    Je zit nu zo lekker in het ritme. Waarom niet gewoon lekker terug lopen? ;-)
  3. Tini van maasbommel:
    10 juli 2015
    Ik vind het knap, dat jullie al zo ver zijn gekomen, nog 549 km.: dat is te overzien....... ga zo door, dagdag, Tini v.M.
  4. Rob:
    11 juli 2015
    Je dagtelling loopt verkeerd: volgens de titel was 9 juli ook al dag 116.
  5. Louise:
    11 juli 2015
    knapperd! wat gaat dat goed zeg!!
  6. Annegien:
    12 juli 2015
    Het schiet nu echt op! Geweldig hoor!!
  7. Thea:
    12 juli 2015
    Vanmorgen de preek gehoord over "op reis". (Prot.kerk Gennep):
    Neem alleen mee: goede sandalen en een staf!
    Ik zei tegen Roel en dan ook maar een goed gevulde beurs!.
    Ik geniet van je mooie foto's. Thea.