Dag 11/26maart van Heer sur Meuse naar Mazee 23km

26 maart 2015 - Viroinval, België

Na een wat onrustige nacht om 7uur uit het warme bed en om 8.45 aan het ontbijt, we koken een eitje en maken een brood pakketje voor onderweg! Als we net startklaar zijn komt de directeur ook binnen en krijgt hij toch nog 2 klapzoenen van ons en wij van hem 2 broodjes want die waren overgebleven zei hij:-) maar goed dat hij niet in onze tassen kon kijken!

We moeten  klimmen en ik voel me al snel een hijgend hert of eerder een oude knol! Maar ik kom boven! En uiteindelijk komen we ook weer bij de Maas uit, bij het navragen van de weg maakt men ons wat  bang want het zou slecht en gevaarlijk lopen zijn! Nou na de vorige ervaringen is dit een makkie en een lachertje! Om 10.45 lopen we Givet binnen en dus Frankrijk! Om 11u achter de koffie en als we om half12 willen vertrekken komt landgenoot Jaap uit Bilthoven binnen! We wisselen even wat ervaringen uit en wij vertrekken! Het gaat weer langs de Maas over een wat breder graspad! Aan het begin zien we  de schelp en al snel niets meer! Een mevrouw wijst ons terug nd route national omdat dit volgens haar zo moest want andere weg afgesloten? Niet echt fijn temeer ook omdat er geen schelp te bekennen is?? Bovenaan is een friterie en daar vragen we de weg nog eens, we snappen er niet veel van maar zien een bord Aubrives en gaan  dan toch maar die kant op! Juist als we zeker weten op de goede weg te lopen maak ik kennis met het asfalt, vraag niet hoe het gebeurde maar het slagschip kapseisde gewoon, er was geen houden aan! Ik viel op de rechter zijde maar voor ik goed door had wat er gebeurde stuurde Jacobus al een engel in de gedaante van een Franse wijkverpleegkundige! Die uiteraard meteen adequaat handelde! Ben ik duizelig of gewoon gestruikeld, heb ik  pijn? Kan ik staan! Enfin met haar en Aafke's hulp rugzak af en weer op de been ! Schade viel mee, schrammetje en blauwe plek op gezicht pijnlijke re.hand en blauwe plek heup! Mazzel toch! Voor de ingewijden.. die weten dat alle vakanties goed zijn voor een pleister of een zwachtel! Dus dat hebben we dan alvast gehad! En die engel vroeg ook of we niet beter mee konden rijden naar Aubrives en aangezien we van mening zijn dat het komt zoals het komt zijn we ingestapt! Ik zat ook nog wel wat na te bibberen van de schrik hoor! Daarna vroeg ze of we haast hadden ze moest even op huisbezoek bij oudere dame en dan kon ze ons doorbrengen naar Hierge enfin uiteindelijk werd het tot aan Mazee!! Toen was het nog een half uurtje lopen naar onze chambre d'hote maar daar was nog niemand dus aan de overkant in een oude stal onze boterham opgegeten! We zagen daarna dat we ons konden melden in een andere straat en  op weg daarheen kwamen we Janet,uit Australië, weer tegen, zij had ook gereserveerd! Samen met de eigenaresse weer naar boven gelopen en naar onze kamers gebracht! De bedden moesten nog opgemaakt en intussen kwam ook Jaap binnen gelopen! Toen bleek dat er geen repas was hebben we alles bij elkaar gelegd en is Jaap nog brood en boter bij mevrouw gaan halen! Zo hadden we toch nog met z'n 4en een vorstelijke maaltijd!! Daarna vertrekt Jaap weer, hij is moe en Janet blijft nog wat napraten! Als zij ook naar haar kamer gaat ontdekken we NL1 op TV en kijken we even journaal met het bericht over de suïcide van de co piloot! Erg voor alle slachtoffers maar ook voor de ouders van de piloot zeg!  Daarna nog wat liggen tobben over wat ik hier eigenlijk doe, waar ben ik mee bezig, ik heb geen grootse gedachten of emoties? Het voelt eigenlijk een beetje leeg van binnen! maar misschien moet dat wel om zo gaandeweg ruimte te scheppen? Enfin om half 10 dooft het licht! Liefs maar weer!

Liesbeth

1. Rob:
    Mesdames,

Bienvenue en France!
    Al 1 heel land te voet doorkruist. Geweldig! Ga zo door!

Rob
  2. Ingeborg Crum:
    29 maart 2015
    Als het je lukt......... Geniet dan van de leegte zodat je onbelast nieuwe ervaringen en facetten van het leven kunt omarmen. Leegte is ook een nieuwe ruimte die ik jou en iedere pelgrim van harte gun. Warme groet Ingeborg
  3. Kees Poiesz:
    Dag dames,
    Wat leuk dat jullie Jaap Hoogendoorn ontmoeten. Hij wordt de toekomstige voorzitter van de Vereniging van Eigenaren van ons vakantiepark De Krim op Texel. Doe hem de hartelijke groeten van mij.
    En....jullie heel veel succes en geniet van alles om je heen.
    Groeten uit Sneek van
    Kees en Rinske Poiesz
  4. Nanda:
    29 maart 2015
    gewoon even een kus en een knuffel....kanjers!
  5. Jesse en Ellen:
    29 maart 2015
    Nou tante en Aafke, jullie zijn super goed bezig!! Be Proud!!
    En ja inderdaad, misschien moet er gewoon ruimte zijn om deze ervaring in te kunnen plaatsen... Geniet ervan!!
    You go girls!!
    Liefs van ons
  6. Antoinette:
    29 maart 2015
    Gelukkig lijkt het mee te vallen na de valpartij.
    Wel even schrikken, En nu weer op twee benen verder hoor.
    En.... laat komen wat komt
  7. Cor Bout:
    29 maart 2015
    Elisabeth, wat doe je nu? Rollen door de modder moet je biggetjes en kleine kinderen overlaten. Het was schrikken bij het lezen van je "ongeval". Maar gelukkig viel het mee. En jullie moeten nog bij de echte bergen komen. Maar goed we zullen steeds harder voor jullie duimen. Hopelijk krijgen jullie beter weer, dat geeft de burger moet. 15/7 gaan we EmmerC. Als je oren dan tuten, weet dan dat we over jullie roddelen.
  8. Marianne:
    29 maart 2015
    Ach, misschien moest er een last van je afvallen en viel je mee. Dat heb je dan ook maar weer gehad. En iedere keer komt alles goed, dat geeft vertrouwen. Langzaam richting beter weer, dichter bij het doel en nog steeds gezamenlijk on tour. Dat belooft veel goeds. Knuf voor allebei, Marianne
  9. Trees isendam:
    30 maart 2015
    hou vol meisjes!! bienvenu en france en een geweldige prestatie!!!