17maart Dag 2 Vise Angleur 30km als je verkeerd loopt!!

17 maart 2015 - Luik, België

Na een redelijke nacht( ik moest zoeken want ik was geloof en vertrouwen even  kwijt) en een heerlijk ontbijt en oordoppen cadeau; vertrekken we weer om half 9,  na een hartelijk afscheid  van ontzettend aardige gastvrouw en heer! Het is nog fris maar wel zonnig. Na de koffiestop bij Etang Julliene zijn we de schelpen kwijt ofwel de Chemin St.Jacques dus de route/weg!! Dan lopen we maar verder op de kaart!  Om  half1 krijgen we trek en zien we een bankje bij het kerkhof en mooi er is ook een plee en oh horror de metalen deur valt dicht en aan de binnenkant zit geen klink!! Dat wordt hard roepen naar Aafke en na enkele minuten komt de verlossing.

Het is inmiddels in de middag en 23 graden, de weg duurt en duurt maar we proberen het moreel hoog te houden en de pijntjes weg te poetsen..maar Jupille komt maar moeizaam in zicht. Uiteindelijk zakken we vermoeid op een bankje in de eerste de beste kroeg om daarna weer moedig door Luik te trekken! Als we bij een bord aan de Ourthe komen en rechtdoor willen langs de Ravel(fiets-en wandelpad) doet Jacobus zijn werk en komen 2 dames ons vertellen dat we echt langs de Maas moeten! En aangezien we al extra kilometers gemaakt hebben zijn we hen diep dankbaar! Om half6 komen we aan bij George Meurs in Angleur en krijgen we onmiddellijk een biertje en veel verhalen! Ons slaapvertrek blijkt een stuk verderop te zijn! Niet erg warm en wat vochtig! Uitpakken(ik moet nog wennen dat je je niet gaat  installeren maar slechts pakt wat je nodig denkt te hebben) Dan weer terug om te eten!  We krijgen een "teloortje" met meloen, banaan. kiwi, druiven, Ardeense ham en paté!  Maaltijd op zich, dan  boontjes, kip en piepers! Toe een pannenkoekje met Luikse stroop! Dit alles met wijn en daarna nog een Marc de Champagne, veel verhalen,discussies nog eentje dan en dit alles dan keer 3! Gelukkig konden we ons slaap onderkomen nog terugvinden! En bed meteen in! Aafke boven, ik beneden! Morgen verder!

Liefs, Liesbeth

1. Gerard Poiesz:
    20 maart 2015
    Nou, (on)danks jullie vermoeienissen, klinkt die maaltijd toch wel erg bourgondisch! Dat motiveert in ieder geval om door te gaan! Ik hoop dat de maaltijd voor jullie het toetje van elke dag is!
    Ga zo door, maar dan zonder omwegen!
  2. Marianne:
    20 maart 2015
    Pleeheerlijk ontbijt betekent? Op de plee geserveerd of na het eten meteen naar de plee, of om te kotsen? Als lezer maak je wat mee per geschreven zin. En volgens mij is het amper afzien, je sjokt van grand petit dejeuner naar grand buffet. Je geeft me een verrassende kijk op het verschijnsel pelgrimage. Afvallen maakt geen kans.
    Wel de eerste week gaat goed. Sjok maar lekker door meissies, wat een geweldig avontuur.