Tweede Paasdag

6 april 2015 - Cormontreuil, Frankrijk

Om 8.45 het nest uit en douchen en ik ben wel schoon maar de broek toch niet echt er zit nog veel modder op! Vanmiddag nog maar eens zodat ik morgen ook fris op weg kan! De zon schijnt!! Als we in de refter komen zijn de ontbijtspullen al geruimd en scharrelen we ons kostje maar zelf bij elkaar. We hadden zelf nog wat kaas bleek en  dat is weer eens wat anders dan jam! Er is niemand en we hebben de ruimte dus doen we ff wat ochtend gym. Terug op onze kamer slaat Aafke aan het lezen. Ik maak dus weer blog van gisteren in de hoop dat t echte plaatsen gaat lukken! Om 12.45 gaan we richting refter. We krijgen koude asperges met n sausje en natuurlijk stokbrood, gebakken aardappelen en een plakje runderrollade, stukje blue d'auvergne en een tompouce toe ,die ik laat voor wat ie is om niet helemaal dicht te groeien! Ik denk dat het eten hier op den duur, niet echt gezond is, 2x warm en weinig groenten en fruit. Weer boven was ik nog eens shirt en broek! Hopelijk nu beter dan?! En weer voorwerk voor het blog! Toen toch maar even gaan liggen en zowaar een lekker tukje gedaan om daarna maar  eens even een rondje te lopen! Nee, niet teveel daar word je moe van! Om 4u aan de thee en naar de Vesperdienst met de zusters! Dat is en blijft bijzonder om mee te maken! Ze gaan er zelf erg in op,ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn dit leven! Voor het avondeten, nog maar met 7, een bonensalade, een grote blinde vink en doperwten. Per ongeluk kregen we daarbij ook meteen het toetje! Bladerdeeg gevuld met appelmoes, dan nog een stukje brie ook nog maar en 2 glaasjes wijn! En aan de afwas! We bleven nazitten met onze "vriendinnen" Marie-France, een 60 jarige logopediste die in de psychiatrie werkt en bijzonder aardig, zij was erg op Aafke:) en soeur Jeannine (Franciscanesse) 80jaar, jong van hart met veel humor en bijzonder aardig ,zij was op mij:) we hadden een mooie en bijzondere ontmoeting zo met mooie gesprekken, het klikte ook  naadloos zo met z'n viertjes! Daarna werd het tijd om onze spullen te gaan pakken! Ik weet nog niet of ik al puf heb om te gaan lopen? We hoeven maar 15 km en hebben al onderdak!  Aafke had dat al geregeld terwijl ik nog aan de afwas was! Wat hebben we een bijzonder Paasweekend gehad, in feite ook een kleine retraite, we zijn erg blij en dankbaar dat we hier onderdak hadden! Om 23uur dooft het licht.

liefs Liesbeth

1. Baukje Veenstra:
    8 april 2015
    Wat een bijzondere Pasen. Succes weer met lopen. Het is leuk om het allemaal te volgen.
  2. Sjouke:
    8 april 2015
    Dag Liesbeth (en Aafke!),
    Wij (Yvonne en ik Sjouke) zijn vrienden van Aafke ( en natuurlijk ook van Rient). Met bijzondere belangstelling volgen wij daarom ook jouw blog. Veel respect voor jullie REIS!
    De groeten van Sjouke en Yvonne.
    Overigens: ik zag dat je Kees en Renske Poiesz ook kent. Wat is de wereld dan weer klein. Renske is een nicht van mij :-)
  3. Trees isendam:
    12 april 2015
    door omstandigheden pas nu toegekomen aan het lezen van pasen ev. wat een ervaringen, meisjes! ik blijf het geweldig vinden (vanuit mijn stoel in het zonnetje)