Dag 21 en 22/ 5 en 6 april/ rusten in Cormontreuil bij de Clarissen

5 april 2015 - Cormontreuil, Frankrijk

1e Paasdag
We zitten om half 11 aan het ontbijt en zijn de laatsten! Alice is al vertrokken. Er is oploskoffie, thee, stokbrood, boter en jam, de kaas bleek van andere gasten te zijn,afblijven dus!! Om 11.15 zitten we klaar in de kapel voor de eucharistie.Een andere,vlottere? voorganger. Ook nu weer goed om mee te maken en natuurlijk veel korter dan de wake! Ook de miswijn was zuur trouwens! Na afloop drinken we maar een kopje nescafe En dan is het ook alweer tijd voor de lunch, nee geen brood maar koude spaghetti salade met krab? plakje rollade met sperziebonen en witte bonen kaas en chocoladetaartje toe en 2 glaasjes redelijke wijn deze keer! Daarna siësta, dwz wasje doen, de broeken weken in de wastafel, tjonge wat een blubber en de slipjes hangen in het raam te drogen (das toch niet hetzelfde als de vuile was buiten hangen?). Aafke tukt inmiddels, dat kan ze als de beste en  ik zou bijna jaloers worden! Ik denk dan maar "als je ligt rust je ook " en doezel toch ook even weg! Om een uur of half 4 gaan we richting refter voor een kop thee en zouden naar de Vespers maar vergisten ons in de tijd, morgen nieuwe kans. Om 19.00uur tijd voor repas! We waren nog .maar met 10 nog niet eens een hele tafel vol en dat waren er eerst 3!! We krijgen een koude champignonssalade, lasagne met ravioli, kaas en pudding met vel brrr ik laat het voorbij gaan maar Aafke eet  er nog de helft van, ik liever een extra stukje kaas dan, das meer mijn ding zeg maar☺ We helpen met de afwas en terug op de kamer was ik mijn shirts en fleece nog uit. Ik maak een concept voor mijn blog van gisteren en hoop dat ik dit, als we weer ergens wifi hebben,  in mijn blog geplakt krijg??? Verder heb ik best nog wel last van onderrug en spieren van rechter bovenbeen dus willen we proberen om kortere afstanden te lopen  maar dat is puzzelen ivm met slaapplekken onderweg. Lastig hoor! Morgen verder! Tegen half 12 dooft het licht! En ter aanvulling..plakken lukt dus niet en nu  alles met mobiel  gedaan , overtypen, grr hell of a job ! En nu naar bed!

Liefs Liesbeth