Dag 14 en 15 /29 en 30 maart - op de camping!!

30 maart 2015 - Bourg-Fidèle, Frankrijk

Nou al met al loop ik weer aardig achter met mijn verhaal maar de receptie op de camping is ook  nog maar beperkt open! En snel gaat het ook niet op mn tablet! Maar hier komt het dan!

29/3 de klok een uurtje verder maar toch een redelijke nacht in een heerlijk bed! Om 9.15 zitten we aan de ontbijttafel met heerlijk zelfgebakken brood,verse jus, yaourt confituren en smeerkaas, u weet wel van die ...vache...

Oh oh en alweer dagen verslag niet opgeslagen en kan ik weer opnieuw beginnen! Een beetje warrig wordt het zo wel! Ik stel de lezers op de proef!

We krijgen een mooie tampon betalen ons gelag en stappen weer moedig de regen in!  Iets verderop in Rocroi vinden we de Carrefour en daar doen we onze boodschapjes! In de stromende regen weer verder dan maar, op naar de camping! Nog even de weg vragen naar Bourg Fidele aan een aardige Fransman, nog een km of 4  denkt hij! En nog geen 5 minuten later grijpt Jacobus weer in en stopt die aardige man om ons een lift aan te bieden! Wij stappen graag in! Om 12.00 staan we op de camping!! Wij blij

Ik dacht dat we een stacaravan zouden hebben maar het is een sleurhut van oudere datum en er is ook geen watervoorziening aan boord! Heel basic dus maar oké even slikken Benders en bijsturen en aanpassen! Buiten komt het nog met bakken uit de hemel en wij zitten warm en droog binnen! Er is geen wifi in de caravan en de receptie is nog maar beperkt open! We installeren ons dan maar met een dekentje op de bank! En genieten van onze lunch ondertussen! Om half 5 kan ik naar de receptie, skypen met Annegien lukt niet wel met "de Ottepellers" Moeders weer blij! 1blog lukt voor andere geen tijd meer! Dan maar weer terug naar de caravan door de regen! Lekker een glaasje met een kaasje en daarna een magnetron maaltijd! Smaakt best hoor!  De avond gaat ook voorbij en om half 11 dooft het licht!

30 maart!

Om half 9 uit de veren en aan de afwas en daarna ontbijt met een eitje! Het is koud buiten maar inmiddels droog en zonnig! Om 10uur receptie en dan is het verhaal van de 13e dag foetsie! Dan vanmiddag maar opnieuw! We gaan aan de lunch en bellen voor slaapadressen de komende dagen! Aafke voert het woord en ik roep ook wel eens wat☺Het is gelukt en  als het onderweg ook allemaal lukt dan komen we zaterdag in Reims aan! Dat vind ik wel een mijlpaal en ook bijzonder omdat we met de Paasdagen dan onderdak hebben bij de zusters Clarissen! Ik verheug me daarop!! Aaf gaat lezen, ik heb niets want mijn poging om boeken op tablet te zetten was mislukt:( Maar ze leest me ook nog een aantal verhaaltjes voor uit Toon Tellegen! Om 4u naar de receptie en krijgen we koffie van de zaak en daarna  nemen we ook nog een lekker pilsje! Terug naar de sleurhut en koken, Aafke! De avond vullen we met elkaar verhalen vertellen uit eigen geschiedenis! Tegen 23.00 dooft het licht!

1. Cor Bout:
    1 april 2015
    Voetpad? Meiden waar wagen jullie je gezondheid aan. Of stuur je die foto's juist om te laten zien hoe stoer jullie zijn? Nou dat wisten we wel. Kan niet zeggen dat het mooie Frankrijk jullie nu toelacht. Moet ook niet te gemakkelijk gaan. Dacht Liesbeth dat jij wel overweg kon met die IT, maar .... Evenwel in het land der blinden.. he. Veel sterkte de komende dagen.
  2. Truus van Harlingen:
    1 april 2015
    Fijn he dat creperen op de camping, jullie boffen de afgelopen tijd niet met het weer, maar hoe zuidelijker je komt hoe beter het weer!! Volhouden is het motto!
  3. Trees isendam:
    2 april 2015
    wil je deze nerd aub vertellen, wat een tampon is? er zijn blijkbaar meer uitleggen mogelijk.